حمایت قاطع ایران از مردم و دولت کوبا در مبارزه علیه اقدامات غیرقانونی آمریکا


حمایت قاطع ایران از مردم و دولت کوبا در مبارزه علیه اقدامات غیرقانونی آمریکا

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نشست سفرای کشورهای عضو جنبش عدم تعهد از مردم و‌ دولت کوبا در مبارزه با اقدامات...

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «مجید تخت روانچی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک طی سخنانی در نشست فوق العاده روز چهارشنبه سفرای کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، با اشاره به ماهیت خصمانه و تحریک آمیز سیاست های آمریکا در قبال کوبا، این سیاست ها را نقض آشکار هنجارها و قواعد اساسی حقوق بین الملل و تضعیف کننده حقوق بشر و دموکراسی خواند.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران حمایت قاطع و همبستگی خود را با مردم و دولت کوبا در مبارزه علیه اقدامات آمریکا اعلام می کند.

لازم به ذکر است روز سه شنبه نیز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با همتای کوبایی خود تلفنی گفتگو کرد و هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی کوبا را مردود خواند.

پیش از این نیز و در پی برگزاری اعتراضات در برخی شهرهای کوبا و دخالت های آمریکا و غرب در این خصوص، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در اظهاراتی ضمن محکوم کردن دخالت‌های آمریکا و غرب در قبال اعتراضات اخیر کوبا، خواستار پایان فوری تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه این کشور شد. (اینجا بخوانید)

مجید تخت روانچی در بخش دیگری از سخنان خود تداوم اقدامات یکجانبه ظالمانه ایالات متحده علیه اعضای جنبش عدم تعهد و نقض قواعد بین الملل و منشور ملل متحد را تقبیح کرد و گفت : ایالات متحده طی چندین دهه تحریم های گوناگونی را علیه برخی کشورهای جنبش عدم تعهد حتی در شرایط غم انگیز شیوع کرونا اعمال و رنج و سختی های ویرانگری را به آنها تحمیل کرده است. آمریکا با اعمال تحریم های شدید تجاری، محدودیت های مالی، مسدود کردن دارایی ها، ممنوعیت سفر و سایر اقداماتی که هدفی جز تضعیف اراده و استقلال کشورها ندارد، این روند را تسریع کرده است که نمونه بارز آن را مشخصا در مورد ایران و در طی ۴۰ سال گذشته شاهد بوده ایم.

تخت روانچی در پایان بر ضرورت یافتن روش های بهتر برای اقدامی قاطعانه در مقابله با فشار آمریکا بر دیگران و نقض قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل تاکید کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید