کرونا ظرفیت بیمارستان‌های قزوین رو به تکمیل برده است


کرونا ظرفیت بیمارستان‌های قزوین رو به تکمیل برده است

قزوین-ایرنا - جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین با دعوت از شهروندان برای بیشتر جدی گرفتن نکات بهداشتی و عدم حضور در اجتماعات و میهمانی ها در شرایط قرمز کرونایی،گفت: ظرفیت بیمارستان های قزوین به دلیل افزایشس سریع بستری بیماران مبتلا به کووید 19 رو به تکمیل است

منوچهر حبیبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی در بیشتر مناطق استان،افزود: در حال حاضر ۴۴۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند و هر روز شاهد افزایش تعداد بیماران بستری هستیم.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین ادامه داد: این در حالی است که بیماران مبتلا به سایر بیماری ها نیز نیازمند مراقبت های بیمارستانی و بستری هستند و این مساله ظرفیت مراکز درمانی قزوین رو به تکمیل برده است.

این مسوول گفت: تنها نزدیک به ۱۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته در بیمارستان های استان قزوین بستری شده اند که نشان دهنده رشد سریع ابتلای افراد به این بیماری در شرایط قرمز کرونایی است.

وی خاطرنشان کرد: حضور در اجتماعات و میهمانی ها و مجالس عروسی در کنار عدم استفاده از ماسک همچنان از مهم ترین عوامل انتقال کرونا در استان به شمار می رود.

در حال حاضر تجمع بیش از پنج نفر در استان و برگزاری مراسم ترحیم و عروسی ممنوع شده با این وجود عده ای از شهروندان نسبت به وضعیت موجود بی توجه بوده و با عادی انگاری سلامت خود، خانواده و سایر اعضای جامعه را به خطر می اندازند.

حبیبی اظهار داشت: محدودیت ها و ممنوعیت های اعمال شده از سوی ستادهای ملی و استانی پیشگیری و مقابله باکرونا تنها با هدف حفظ سلامت و جان مردم اتخاذ شده و انتظار می رود شهروندان به شکل جدی آنها را رعایت کنند.

این مسوول با بیان اینکه انواع جهش یافته کرونا به ویژه سویه دلتا حتی در کشورهایی که جمعیت زیادی از آنها واکسینه شده اند نیز مشاهده شده است،افزود: برای خارج شدن از وضعیت قرمز فعلی باید به حفظ فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در اجتماعات و میهمانی ها توجه کنیم.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین گفت: کار واکسیناسیون علیه کرونا در کشور و استان سرعت بیشتری خود گرفته و روزانه امکان تزریق هفت هزار و ۵۰۰ دوز واکسن فراهم شده که امیدواریم این رقم به زودی به ۱۰ هزار دوز افزایش یابد با این حال تا رسیدن به ایمنی جمعی بهترین و تنها ترین راه مقابله با کرونا حفظ فاصله گذاری اجتماعی، رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک است.

کرونا تاکنون هزار و ۸۵۱ نفر از شهروندان استان قزوین را به کام مرگ کشانده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سلام...