سه ماهه نخست امسال 61 واحد تاسیسات گردشگری غیرمجاز در یزد شناسایی شد


سه ماهه نخست امسال 61 واحد تاسیسات گردشگری غیرمجاز در یزد شناسایی شد

یزد- ایرنا- معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد گفت: در سه ماهه نخست امسال 61 واحد تاسیسات گردشگری غیرمجاز در استان شناسایی و مجوز فعالیت 6 واحد باطل شد.

به گزارش چهارشنبه‌شب روابط عمومی این اداره‌کل، هما خورشیدی افزود: امسال ۳۳۸ مورد بازدید از تاسیسات گردشگری به‌ منظور بررسی رعایت شیوه‌نامه‌های وزارت بهداشت در این واحدها انجام‌ شد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت برای تعدادی از واحدها اخطار و تذکر برای تاسیسات گردشگری صادر شد ادامه داد: مسوولان تاسیسات گردشگری موظف هستند نکات بهداشتی را به‌ منظور حفظ سلامت کارکنان و میهمانان رعایت کنند.

این مسول فرهنگی بیان کرد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از اصول اولیه این اداره است و نبود رعایت این مقررات با واحدهای متخلف برخورد می‌شود.

در گزارش ارسالی به تعداد واحدهای گردشگری مجاز استان در ۱۱ شهرستان اشاره ای نشد.

استان یزد ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی و یکهزار و ۷۲۰ اثر ثبت ملی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی ارزشمندی است.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه‌ها، شیرینی، شهر قنات، قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در