2 میلیون نفر از خدمات فرودگاه سقز بهره‌مند می‌شوند


2 میلیون نفر از خدمات فرودگاه سقز بهره‌مند می‌شوند

سنندج - ایرنا - فرماندار ویژه سقز با بیان اینکه بهره برداری از فرودگاه این شهر توسعه اقتصادی را بدنبال دارد، گفت: در آینده‌ای نزدیک و با تکمیل همه بخش‌ها، 2 میلیون نفر در منطقه از مزایای این فرودگاه بهره‌مند خواهند شد.

کامیل کریمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با بهره‌برداری از فرودگاه سقز، بیش از ۲ میلیون نفر (شهرستانهای شمالی استان کردستان و شهرهای جنوبی آذربایجان غربی) از خدمات آن بهره مند خواهند شد.

وی اضافه کرد: فرودگاه سقز در سالیان گذشته طرحی فراموش شده بود که با همت و تلاش های بی وقفه استاندار کردستان، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و در ردیف اعتباری بودجه قرار گرفت و به نتیجه رسید.

فرماندار ویژه سقز با بیان اینکه فرودگاه سقز، آرزوی دیرینه و یکی از مطالبات اصلی مردم شهرستان بود، افزود: عملیات ساخت این طرح بزرگ بیش از ۱۵ سال قبل کلید خورد ولی با توجه به دلایل مختلف در ادامه ساخت آن وقفه ایجاد شد.

کریمیان یادآور شد: عملیات ساخت و ادامه تکمیل فرودگاه سقز در چهار سال گذشته پیشرفت چشمگیری یافت و با حضور وزیر راه و شهرسازی و چندین مسوول کشوری و تلاش های شبانه روزی مسوولان استانی بلاخره به نتیجه رسید و فاز اول آن به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه سه پیمانکار برای باند پرواز، جاده واریانت سقز مریوان و همچنین ساختمان ترمینال و ساختمان جانبی فعالیت داشتند، یادآور شد:طرح بزرگی همچون فرودگاه برای شهرستان سقز باتوجه به موقعیت جغرافیایی و نزدیکی با اقلیم کردستان ضروری و مهم است.

فرماندار ویژه سقز با تاکید بر اینکه تا چهار ماه آینده تمام بخش های دیگر فرودگاه به اتمام می رسد، گفت: قطعا باید خدمات این فرودگاه افزایش پیدا کند تا مردم این منطقه از ارایه خدمات این فرودگاه بدرستی استفاده کنند.

وی به طرح های بزرگ دیگر شهرستان سقز همچون بهره برداری از تصفیه خانه شماره ۲ و بیمارستان ۲۶۵ تخته شفا اشاره کرد و گفت: در ۲ سال اخیر این ۲ پروژه بزرگ افتتاح شد و هفته آینده هم پردیس سینمایی مهر سقز نیز افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

2 میلیون نفر از خدمات فرودگاه سقز بهره‌مند می‌شوند

در روز عید سعید قربان، فاز نخست فرودگاه سقز با حضور استاندار کردستان، نماینده ولی فقیه در کردستان و مسوولان محلی به مرحله بهره برداری رسید.

همچنین امروز در آیین افتتاح فرودگاه سقز، اولین پرواز آزمایشی با موفقیت به زمین نشست.

فرودگاه سقز سال ۱۳۸۴ در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار، کلنگ آن به زمین خورد و بعد از چندین سال، در سال ۱۳۹۸ با همت و تلاش مسوولان استانی دولت تدبیر و امید، عملیات ساخت آن شروع شد که با تامین اعتبارات لازم در سال ۱۳۹۹ سرعت ساخت و اتمام آن تسریع شد و در نهایت در تیرماه ۱۴۰۰ فاز اول با حضور مسولان استانی به بهره برداری رسید.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس