ماموریت ویژه فخری به سابریست‌ها؛ از سپر گلادیاتورهای رومی عبور کنید


ماموریت ویژه فخری به سابریست‌ها؛ از سپر گلادیاتورهای رومی عبور کنید

تهران- ایرنا- تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران در نخستین گام برابر تیم ملی ایتالیا قرار خواهد گرفت و برای رسیدن به جمع مدعیان باید بر نماینده قاره سبز غلبه کند.

به گزارش ایرنا، بنا به اعلام فدراسیون جهانی شمشیربازی و کمیته بین المللی المپیک هشت تیم در شمشیربازی اسلحه سابر موفق به کسب سهمیه المپیک شدند. تیم‌های کره جنوبی، لهستان، ایتالیا، آلمان، روسیه، ایران، آمریکا و مصر مدعیانی هستند که به عنوان نمایندگان پنج قاره در بازی‌های المپیک توکیو حضور دارند. چهار تیم نخست سهمیه مستقیم را به دست آوردند و تیم های ایران، آمریکا، روسیه و مصر به عنوان تیم های برتر قاره ها به توکیو رسیدند.

تیم ایران در اسفندماه سال ۱۳۹۸ بالاتر از چین مدعی برای نخستین بار در تاریخ این رشته سهمیه تیمی را کسب کرد و این موجب شد تا تیم چین که یکی از مدعیان کسب مدال بود از حضور در بزرگترین جشنواره ورزشی جهان بازماند. روسیه نیز با کسب سهمیه قاره اروپا فرانسه مدعی را عملا از مسیر المپیک خارج کرد. مصر برترین تیم قاره آفریقا و ایالات متحده برترین تیم قاره آمریکا در این دوره هستند.

با نزدیک شدن به المپیک توکیو برنامه بیشتر مسابقات اعلام شده و بر طبق اعلام مسوولان برگزاری مسابقات شمشیربازی اسلحه سابر در بخش تیمی نیز با فرمول خاصی برگزار می‌شود؛ فرمولی که تیم نخست را به تیم هشتم روبرو می‌کند. در جدول تیم های صعود کننده به المپیک کره جنوبی با ۴۱۲ هزار امتیاز در رده نخست قرار دارد و باید به مصاف تیم مصر با امتیاز ۱۸۸ هزار برود. مصر اکنون در جایگاه نهم جدول برترین تیم‌ها قرار گرفته است.

در جدول مسابقات لهستان که با ۳۲۰هزار امتیاز در رده دوم قرار گرفته برابر آمریکا ۲۲۳ هزار امتیازی قرار خواهد گرفت. ایالات متحده امریکا تیم برتر قاره آمریکا است و در جایگاه هشتم قرار دارد. در این جدول تیم فرانسه که جایگاه هفتم را دارد موفق به کسب سهمیه نشده و تیم ایران در رده ششم قرار دارد.

با توجه به فرمول برگزاری مسابقات، تیم ایتالیا که در رده سوم قرار دارد نخستین حریف ایران به شمار می‌رود و ملی پوشان باید بازی نخست خود را برابر سابریست های این کشور برگزار کنند. ایتالیا با ۳۱۲ هزار امتیاز تیم سوم جدول رده‌بندی جهانی است و ایران ۲۳۶ امتیاز در جایگاه ششم قرار دارد.تیم ایران برای کسب موفقیت باید از سد یکی از چهار قدرت برتر سابر جهان بگذرد و در صورت برد برابر این تیم برابر برنده لهستان و آمریکا قرار خواهد گرفت.

در سوی دیگر جدول برنده دیدار کره جنوبی و مصر به دیدار برنده آلمان و روسیه خواهد رفت؛ آلمان به عنوان تیم چهارم جدول رده بندی اسلحه سابر حریف روسیه خواهد بود. این ۲ تیم در جایگاه چهارم و پنجم قرار دارند.

تیم اسلحه سابر ایران با ترکیب مجتبی عابدینی، محمد رهبری، علی پاکدامن و محمد فتوحی در المپیک حضور دارد. هدایت این تیم بر عهده پیمان فخری است.

البته ایران نیز در بخش انفرادی نماینده دارد و یکی از امیدهای رسیدن به سکو در بخش انفرادی مجتبی عابدنی است. اکنون مجتبی عابدینی در جایگاه چهاردهم جدول برترین سابریست‌های جهان قرار گرفته و حضور وی در مسابقات انفرادی قطعی است.

با توجه به رقابت سابریست برتر جهان در بخش انفرادی،‌علی پاکدامن نیز در این رقابت ها به میدان خواهد رفت. پاکدامن با ۶۴ هزار امتیاز در رده بیست و چهارم قرار گرفته است. همچنین فرزاد باهر ارسباران دیگر نماینده ایران با قرار گرفتن در جایگاه ۳۶ جهان جواز حضور در بخش انفرادی را کسب کرده است.

کسب سه سهمیه انفرادی و یک سهمیه تیمی در شمشیربازی در حالی است که در یک دهه گذشته این رشته پیشرفت چشمگیری داشته است. ایران در المپیک 2012 لندن یک نماینده داشت. عابدینی در آن دوره از بازی‌ها با شکست در دور نخست از رقابت با بزرگان حذف شد اما در المپیک 2016 ریو توانست در جمع چهار نفر برتر قرار گیرد.

پیشرفت سابر در چند سال اخیر این باور را تقویت کرده که شمشیربازی می‌تواند به پنجمین رشته‌ای تبدیل شود که برای ایران در المپیک مدال کسب کند. پیش از این وزنه برداری، کشتی، تکواندو و دوومیدانی موفق به کسب مدال شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !