پوشش شبکه فاضلاب در سبزوار به 96 درصد رسید


پوشش شبکه فاضلاب در سبزوار به 96 درصد رسید

سبزوار- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: با ایجاد 38 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب، پوشش شبکه فاضلاب در این شهر به 96 درصد رسیده است.

حسین ریاضی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سه سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۹۱ انشعاب جدید در شهر سبزوار به ویژه مناطق حاشیه‌ای این شهر به شبکه فاضلاب متصل شده است.

وی اضافه کرد: برخی از مناطق حاشیه شهر سبزوار شامل بخشی از محلات کلاته سیفر، بهاران و قلعه نو دهراز بدون سیستم فاضلاب است که احداث شبکه فاضلاب این مناطق آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: با اتصال عمده سکونتگاه‌های غیر رسمی و مناطق حاشیه شهر به شبکه فاضلاب، مشکلات بهداشتی و اجتماعی ساکنان این مناطق رفع شده است.

ریاضی افزود: تمامی جمعیت ۲۵۰ هزار نفری شهر سبزوار زیر پوشش شبکه آب هستند و همچنین با اجرای ۴۶۱ کیلومتر شبکه افزون بر ۹۶ درصد شبکه فاضلاب این شهر اجرایی شده‌ است.

شهر سبزوار بیش از ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و آب آشامیدنی مصرفی آن از ۴۰ حلقه چاه در مناطق کلوت، کَسکَن و بفره تامین می شود و با ۱۵۰ کیلومتر خط انتقال و ۱۵ ایستگاه پمپاژ در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وسعت شهر سبزوار سه هزار و ۷۵۴ هکتار است که حدود ۸۰۰ هکتار آن سکونتگاه غیررسمی است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه