مسابقه فرهنگی ادبی غدیرخم در استان یزد آغاز شد


مسابقه فرهنگی ادبی غدیرخم در استان یزد آغاز شد

یزد- ایرنا- مسوول واحد رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه یزد گفت: مسابقه غدیرخم شامل نقاشی ویژه کودکان، شعر و داستان ویژه نوجوانان و کتابخوانی برای بزرگسالان در استان آغاز شد.

حجت‌الاسلام محمد دهقان عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسابقه نقاشی ویژه کودکان ۶ تا ۱۰ سال است که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با موضوع غدیر و امامت ارسال کنند.

وی ادامه داد: نوجوانان ۱۱ تا ۱۵ سال هم می‌توانند شعر و داستان در مورد غدیر و حضرت علی (ع) را به صورت تصویری و کمتر از پنج دقیقه با صدای خود ضبط و فیلم داستان‌گویی و شعرخوانی خود را برای مسابقه ارسال کنند.

این مسوول فرهنگی اظهارکرد: مسابقه کتابخوانی با محوریت خطبه پیامبراکرم (ص) در روز غدیرخم است که علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه آن در این مسابقه شرکت کنند و در موعد مقرر به سووال های مسابقه جواب دهند.

دهقان، هدف از برگزاری این مسابقه فرهنگی، ادبی و هنری را، ترویج فرهنگ غدیر و آشنایی عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان و بزرگسالان بیش از گذشته با واقعه غدیرخم و امامت و ولایت ذکر کرد.

به گفته وی، زمان برگزاری مسابقه غدیرخم تا پایان دهم مردادماه امسال است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با شرایط مسابقه و دریافت فایل مسابقه کتابخوانی و برای ارسال نقاشی و کلیپ‌های تصویری خود به پایگاه خبری مدیریت حوزه علمیه استان یزد به نشانی hyazd.ir مراجعه کنند.

همچنین مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد امروز ( پنجشنبه ) به ایرنا گفت: امسال ویژه برنامه‌های بزرگداشت دهه امامت و ولایت با توجه به شیوع ویروس کرونا که منشای بیماری کووید ۱۹ است، بخشی از آن در فضای مجازی و تعدادی هم با رعایت نکات بهداشتی به صورت حضوری و با زمان محدود در ۱۱ شهرستان این استان آغاز شد.

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی با بیان اینکه این دهه از عیدقربان( دیروز) آغاز شد و تا عید سعید غدیرخم(هفتم مرداد) ادامه دارد ، افزود: انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری، بصیرتی و معرفتی با حضور تعدادی از استادان و کارشناسان در فضای مجازی و بخشی حضوری در فضای باز مساجد و تکایا از اهم برنامه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه در تمامی برنامه‌ها به دلیل وجود کرونا، امور فرهنگی و معرفتی مرتبط خیلی محدود و طبق مقررات و شیوه‌نامه‌های ابلاغی پیگیری می‌شود، ادامه داد: اعزام مبلغ به مناطق مختلف استان ، برگزاری مسابقات فرهنگی و برخی جلسه‌ها و نشست‌های بصیرتی جزو موارد مهمی است که در سال ۱۴۰۰ شمسی پیش‌بینی شد.

هم اکنون در ۲۲ حوزه علمیه خواهران یزد سه هزار و ۲۰۰ طلبه در حال تحصیل هستند و تعداد برادران طلبه هم در ۱۴ حوزه علمیه استان هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شد.

استان یزد با ۱۱ شهرستان( مروست جدید التاسیس) یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند، که از این تعداد ۹ هزار نفر عشایر هستند که در فصل قشلاق عمدتا در ابرکوه و خاتم و در فصل یبلاق به مناطق خوش آب و هوای استان های فارس و کرمان کوچ می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی