آمریکا و متحدانش چین را به حملات سایبری علیه مایکروسافت متهم کردند


آمریکا و متحدانش چین را به حملات سایبری علیه مایکروسافت متهم کردند

گجت نیوز آمریکا و متحدانش چین را به حملات سایبری علیه مایکروسافت متهم کردند. این حمله سایبری در ابتدای سال 2021 میلادی انجام شده بود. در ابتدای سال 2021 فعالیت‌های مخرب سایبری از جمله حملات گسترده به سرورهای ایمیل مایکروسافت Exchange انجام شد و اکنون آمریکا و متحدانش در بیانیه‌ای اعلام کردند چین مقصر اصلی این حملات... نوشته آمریکا و متحدانش چین...

آمریکا و متحدانش چین را به حملات سایبری علیه مایکروسافت متهم کردند. این حمله سایبری در ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی انجام شده بود.

در ابتدای سال ۲۰۲۱ فعالیت‌های مخرب سایبری از جمله حملات گسترده به سرورهای ایمیل مایکروسافت Exchange انجام شد و اکنون آمریکا و متحدانش در بیانیه‌ای اعلام کردند چین مقصر اصلی این حملات سایبری علیه مایکروسافت است.

جزئیات حملات سایبری علیه مایکروسافت

حملات سایبری علیه مایکروسافت به ویژه هک اطلاعات سرورهای ایمیل مایکروسافت در ماه ژانویه ۲۰۲۱ باعث اختلال در بیش از یک چهارم سرورهای این شرکت در کشورهای مختلف شد. در همین راستا دولت بایدن اعلام کرد بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهند این حملات توسط گروه‌های وابسته به وزارت امنیت دولتی چین (MSS) به انجام رسیده است، اما دولت چین با انتشار بیانیه چنین اتهاماتی را رد کرد.

دولت بایدن همچنین اعلام کرد وزارت امنیت دولتی چین (MSS) برای کسب درآمد و سود مالی از هکرهای اجاره‌ای برای انجام اقداماتی چون اخاذی با ترفندهای سایبری، رمزنگاری و سرقت از قربانیان در کشورهای مختلف استفاده می‌کند. وزارت دادگستری آمریکا نیز در همین راستا اعلام کرد علیه ۴ تبعه چینی که حملات هکری متعددی را انجام داده‌اند اتهامات کیفری مطرح شده است. البته با وجود تمام این اتهامات، دولت آمریکا هنوز برای کشور چین مجازاتی را در نظر نگرفته است.

گفتنی است اتحادیه اروپا، انگلیس، ژاپن، کانادا، استرالیا و نیوزیلند حملات هکری چین علیه آمریکا را محکوم کردند. در همین راستا ناتو نیز با انتشار پیامی اعلام کرد از تمام کشورها به ویژه چین خواستاریم تا به تعهدات بین‌المللی خود پایبند باشند و قوانین موجود در سیستم بین‌الملل از جمله فضای مجازی را رعایت کنند. ناتو در این پیام روی تمایل خود برای گفتگوی سازنده با چین جهت حفظ منافع مشترک تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید