پراید جدید در راه بازار / اعلام مشخصات و قیمت احتمالی آن


پراید جدید در راه بازار / اعلام مشخصات و قیمت احتمالی آن

خودروهای جدیدی در راه بازار هستند. از انواع خودروهای داخلی مانند آریا، تارا و شاهین که البته معلوم نیست با کمبود قطعات مواجه هستند یا نه و همچنین برخی خودروهای وارداتی که از قبل وارد شده اما در گمرک بلاتکلیف‌ بودند. نوشته پراید جدید در راه بازار / اعلام مشخصات و قیمت احتمالی آن اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، از جمله خودروهای جدید دیگری که قرار است وارد بازار شود پراید جدید است. خط تولید پراید برای بازار داخلی در سال گذشته جمع شده بود اما تنها مدل پرایدی که تولید می‌شود پراید ۱۵۱ یا همان پراید وانت است که به نظر می‌رسد مدل جدیدی از آن قرار است تولید شود. اما این پراید چه مشخصاتی دارد و قیمت احتمالی آن چقدر است؟

اخیرا رونامه هفت صبح گزارش داده بود، تصاویری از مرکز تحقیقات سایپا منتشر شده که نشان می‌دهد نارنجی پوش‌های جاده مخصوص وانتی جدید را طراحی کرده‌اند که قرار است به عنوان جایگزین پراید ۱۵۱ به بازار معرفی شود.

این تصاویر نشان می‌دهند که این خودرو در نمای جلو از طراحی مشابه با ساینا و کوییک بهره می‌برد و لچکی پشت ستون B آن نشان‌دهنده بزرگ‌تر شدن فضای پشت صندلی‌ها و کابین راحت‌تر نسبت به ۱۵۱ است.

جایگزین وانت ۱۵۱ از نظر نمای بیرون از عناصر نسخه پلاس آن وانت بهره می‌برند و می‌توان دستگیره‌های آسان بازشو(ایزی اوپن)، روف رک و محافظ‌های پلاستیکی دور تا دور خودرو را در تصاویر شناسایی کرد.

این خودرو در واقع در سگمنت کوپه یویلیتی تولید خواهند شد که امروزه یکی از پرطرفدارترین سگمنت‌ها در پیکاپ‌های کوچیک شهری است و بسیاری به خاطر کاربردی بودن و هزینه‌های پایینش در قیاس با پیکاپ‌های فول سایز به سراغش می‌روند.

جایگزین ۱۵۱ شبیه فیات استرادا، پژوهوگار و رنوال ۹۰ پیکاپ است که نمونه‌هایی موفق در سطح جهانی اند.

در حال حاضر بقیه خودروهای روی پلتفرم ۲۰۰X از پیشیرانه ۱،۵ لیتری تنفس طبیعیM15 بهره می‌برند که می‌تواند ۸۷ اسب بخار نیرو و ۱۲۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. احتمالا سایپا نسخه پلاس آن را با پیشترانه توربو با نسخه تقویت شده از پیشرانه تنفس طبیعی که گشتاور بیشتری تولید کند عرضه خواهد کرد.

قیمت احتمالی پراید جدید

طبق این گزارش در حال حاضر وانت ۱۵۱ مدل ۱۴۰۰ در بازار حول و حوش ۱۴۰ میلیون تومان معامله می‌شود و نسخه پلاس آن در مدل ۹۹ برچسب قیمت ۱۴۴ میلیون تومانی دارد.

از آنجایی که قیمت وانت آریسان نیز به ۱۸۲ میلیون تومان رسیده و بعید به نظر می‌رسد که در نسل جدیدش زیر ۲۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شود باید منتظر وانت جدبد سایپا در بازه قیمتی ۱۶۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان باشیم که در آن صورت هم هنوز سایپا عنوان ارزان‌ترین وانت بازار را برای خودش حفظ می‌کند.

اما آیا این خودروساز می‌تواند مدل جدید پراید خود را در امسال که به نظر می‌رسد با مشکل کمبود قطعات مواجه است وارد بازار کند؟ طبق اعلام دبیر انجمن خودروسازان هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ هزار خودرو ناقص به دلیل کمبود قطعه در انبار خودروسازان در حال خاک خوردن است.

لیستی از ۱۰ خودرو جدید بازار را در گزارش پراید جدید بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن