رقابت‌های المپیک توکیو 2020 امروز آغاز می‌شود


بازی‌های المپیک توکیو 2020 امروز طی مراسم افتتاحیه به طور رسمی آغاز خواهد شد

برگزاری سی و دومین دور از رقابت‌های ورزشی المپیک که قرار بود سال 2020 به میزبانی شهر توکیو، پایتخت ژاپن انجام شود، اما به دلیل شیوع جهانی ویروس کووید-19 به امسال موکول شد، امروز همراه با مراسم افتتاحیه و رژه کاروان ورزشی کشورهای شرکت کننده به طور رسمی آغاز خواهد شد.

در این رقابت‌‌ها که با شعار «کشف فردا» تا هشتم اوت ادامه خواهد داشت بیش از 11 هزار ورزشکار در رشته‌های مختلف ورزشی به نمایندگی از 206 کشور به رقابت خواهند پرداخت.

- حضور ترکیه با 108 نماینده در بازی‌های المپیک امسال

کاروان ورزشی ترکیه متشکل از 108 نماینده شامل 50 ورزشکار زن و 58 ورزشکار مرد در 18 رشته ورزشی در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت.

در این دوره از رقابت‌ها 25 ملی پوش در رشته دو و میدانی، 11 نماینده در رشته شنا، 9 نماینده در بخش کشتی‌، 8 نماینده در موج سواری با بادبان، 7 نماینده در کاراته، 6 نماینده در هر کدام از رشته‌های ورزشی، بوکس و جودو، 5 نماینده در بخش‌های تکواندو و ژیمناستیک، 4 نماینده در تیراندازی، 2 نماینده در هر کدام از بخش های دوچرخه سواری، وزنه برداری و تیروکمان و در هر کدام از بخش‌های بدمینتون، اسکریم، پاروزنی، پنتاتلون یک نماینده از ترکیه به رقابت خواهند پرداخت.

در این دوره از مسابقات تنها تیم والیبال زنان ترکیه(12 بازیکن) در رقابت‌های تیمی حضور خواهد داشت.

- ورزشکاران جوان ترکیه پرچم‌داران کاروان کشور در بازی‌های المپیک 2020 توکیو خواهند بود.

در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2020 توکیو، مروه تونجل و برکه ساکا شناگران ملی‌پوش کشور را حمل خواهند کرد.

برکه ساکا ( 18 ساله) که در ماده 200 متر کرال پشت و مروه تونجل (16ساله) که در ماده شنای 800-1500-400 متر آزاد به رقابت خواهند پرداخت در رژه افتتاحیه پرچم‌دار کاروان ترکیه خواهند بود.

پرچم کشور که در المپیک قبلی توسط یک نفر حمل شده‌بود، امسال برای تأکید بر برابری جنسیتی، توسط یک ورزشکار مرد و یک زن حمل خواهد شد.

- هیجان بازی‌های المپیک در 41 مرکز مختلف تجربه خواهد شد.

در رقابت‌های المپیک 41 مرکز مختلف میزبان رقابت‌های رشته‌های مختلفی وزرشی خواهد بود.

استادیوم المپیک که مراسم افتتاحیه و اختتامیه در آنجا برگزار می‌شود، میزبان رقابت‌های دو و میدانی و فوتبال نیز خواهد بود.

در المپیک توکیو برای اولین بار در تاریخ سی و دو دوره این رقابت‌ها، بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار خواهند شد.

این تصمیم به دلیل شیوع کرونا و از طرف کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) گرفته شده است.

کمیته برگزاری مسابقات، فرمانداری توکیو، دولت ژاپن و اعضای کمیته بین‌المللی المپیک نشستی را برگزار و چنین تصمیمی را نهایی کرده بودند.

بر این اساس به جای تماشاگران از صداهای ضبط شده المپیک‌های گذشته در طول مسابقات استفاده خواهد شد.

-چهار شاخه جدید به بازی‌های المپیک افزوده شد

در المپیک امسال(توکیو 2020) ورزشکاران برای اولین بار در 4 شاخه جدید ورزشی به رقابت خواهند پرداخت.

کاراته، سافت بال-بیس بال، موج سواری و سنگنوردی چهار رشته جدید المپیک هستند.

از سوی دیگر ماسکوت (نماد عروسکی) شخصیت المپیک 2020 توکیو نیز توسط دانش‌آموزان از 16 هزار و 769 مدرسه در این کشور انتخاب شد.

همچنین نام این ماسکوت نیز با کاربرد واژه میرای (به معنای آینده در ژاپنی) و تووا (به معنای بی‌نهایت در ژاپنی) ترکیب شده است.

اسم این ماسکوت که به عنوان «میرای‌تووا» مشخص شد، نماد امید بی‌نهایت تمام بشریت به آینده است.

همچنین مدال‌های بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو نیز از مواد بازیافتی ساخته شده‌اند. برای ساخت مدال‌ها، برگزارکنندگان از فلز‌ها و دستگاه‌های کوچک الکترونیکی شهروندان ژاپنی که در بازه زمانی از آوریل 2017 تا مارس 2019 آنها را اهدا کرده بودند استفاده کردند.

- ورزشکاران در المپیک توکیو برای کسب 339 مدال طلا در 36 رشته رقابت می‌کنند

بیش از 11 هزار ورزشکار از 206 کشور جهان در رشته‌های تیراندازی، دو و میدانی، بدمینتون، بسکتبال، سوارکاری، دوچرخه سواری، بوکس، ژیمناستیک، شمشیربازی، فوتبال، گلف، کشتی، وزنه برداری، هندبال، هاکی، جودو، قایقرانی، تنیس روی میز، پنج‌گانه مدرن، تیراندازی با کمان، والیبال ساحلی، راگبی، واترپلو، تکواندو، تنیس، سه گانه، والیبال، قایقرانی، شنا، بیسبال، سافت بال، موج سواری، بسکتبال، کاراته، اسکیت بورد و کوهنوردی رقابت خواهد کرد.

- بیشتر مدال در رشته در دو و میدانی توزیع می‌شود

رشته دوومیدانی از 339 مدال المپیک توکیو بیشترین سهم را به خود اختصاص خواهد داد. در این بازی‌ها 166 مدال طلا در مردان ، 155 مدال طلا در زنان و 18 مدال طلا نیز در تیم‌های مختلط توزیع خواهد شد.

در مجموع 48 مدال طلا در رشت‌ه‌های دو و میدانی توزیع می‌شود که 24 مدال برای مردان، 23 مدال برای زنان و 1 مدال برای تیم‌های مختلط اختصاص خواهد یافت. شنا با 35 مدال طلا پس از دوومیدانی در جایگاه دوم قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت