قوه قضائیه در آغاز دولت جدید با جریان نفوذ برخورد کند


قوه قضائیه در آغاز دولت جدید با جریان نفوذ برخورد کند

امام جمعه قزوین گفت: پیشنهاد می‌کنیم همانطور که سامانه مدیران انقلابی توسط دولت جدید راه اندازی شده است سامانه معرفی نفوذ در دستگاه‌ها را نیز طراحی کنید، از قوه قضائیه خواهش می‌کنیم در آغاز دولت جدید با جریان نفوذ برخورد کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی خضری در خطبه‌های نماز جمعه امروز یکم مرداد قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد، تصریح کرد: مرداد ماه سال جاری آغاز تحول در حوزه مدیریت قوه مجریه‌ کشور و تحول در حوزه مدیریت شهری تمام استان‌هاست، تغییر و تحولی که صرفاً رفت و آمد نیست بلکه رویکرد آن تغییر انقلابی است، به گفته مقام معظم رهبری تنها راه پیشرفت و موفقیت کشور روی کار آمدن دولتی جوان و انقلابی است.

وی افزود: انقلابی بودن شاخصه‌های مشخصی دارد صرف اینکه فرد نمادی از انقلاب داشته باشد انقلابی محسوب نمی‌شود، در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی، انقلابی بودن تأثیر بسزایی دارد همانطور که مردم در انتخابات تصمیم گرفتند افراد انقلابی پای کار بیایند بنابراین در تصمیم‌سازی‌ها نیز باید تفکر انقلابی داشت.

امام جمعه موقت قزوین اظهار کرد: افرادی که می‌خواهند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کنند باید توجه داشته باشند که مردم در شرایط بسیار سختی قرار دارند با این حال پای صندوق‌های رأی رفتند، هر برگ رأی نسبت به سال‌های گذشته اثرگذاری مضاعفی داشت بنابراین در تصمیم‌گیری‌های کشوری و استانی باید پاسخگوی آن‌ها باشیم و شاخصه‌های انقلابی را پررنگ کنیم در واقع ما باید ابتدا شاخص‌ها را مشخص و سپس بر اساس آن افراد را انتخاب کنیم.

شاخص‌های انقلابی‌گری

وی بیان کرد: اولین شاخصه فرد انقلابی پایبندی به ارزش‌ها و مبانی اسلامی است، در نقطه مقابل افرادی هستند که هر روز در یک طرف قرار دارند و منافع شخصی خود را در اولویت قرار می‌دهند به طوری که با توجه به منافع شخصی‌شان نظرشان تغییر می‌کند.

خضری یادآور شد: یکی از مسائلی که باید به آن توجه کرد اسلام ناب در برابر اسلام آمریکایی است، فردی که انقلابی باشد در مقابل اسلام آمریکایی ایستادگی می‌کند، مبنای دیگر که باید مورد توجه قرار بگیرد اعتقاد به پیشرفت است که با اعتقاد به توسعه فرق دارد، توسعه در واقع نحوه حکمرانی غربی است اما پیشرفت در جهت رسیدن به انقلاب اسلامی است برخی افراد در ظاهر انقلابی هستند اما به دنبال توسعه می‌روند به جای اینکه پیشرفت را مورد توجه خود قرار دهند.

وی بیان کرد: گاهی مشاهده می‌کنیم که به بهانه توسعه سند ۲۰۳۰ را در دستور کار خود قرار داده‌اند، این سند صرفاً در حوزه آموزش نیست بلکه ما در حوزه مدیریت شهری می‌بینیم که به صورت نرم این سند را مورد استفاده قرار داده‌اند.

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه شود رسیدگی به محرومین است، گاهی اوقات تصمیمات ما به قشر محرومین فشار وارد می‌کند برای مثال زمانی که نان گران می‌شود فردی که ثروتمند است این فشار را درک نمی‌کند اما محرومین با آن روبه‌رو می‌شوند و ضربه می‌خورند.

وی بیان کرد: شاخص دوم انقلابی‌گری، همت بلند برای رسیدن به افق است، فقط آرمان داشتن کافی نیست بلکه نیاز است که همت بلند داشته باشیم، آرمان‌طلبی بدون همت انقلابی‌ ناقص است، حتما نباید با تلفن همراه در دست آرمانگرایی کنیم بلکه باید به میدان بیاییم، سه مسئله تنبلی، محافظه‌کاری و ناامیدی در مقابل این شاخصه قرار دارد.

خضری تأکید کرد: شاخص سوم انقلابی‌گری نیز پایبندی به استقلال کشور است،استقلال سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اهمیت بالایی دارد. ما در جمهوری اسلامی به استقلال اهمیت زیادی می‌دهیم اما ما باید این شعار را در حوزه استانی نیز داشته باشیم تا به خودباوری برسیم، قزوین در یک دوران پایتخت بود؛ در دوره صفویه حوزه علمیه قزوین دارای مکتب بوده است، یعنی در آن زمان ما دانشمندان بزرگی داشتیم و دانشمندان متعددی در قزوین تربیت شدند، مکتب قزوین در عصر صفویه در مورد احکام نماز جمعه، احکام حکومت و اختیارات ولی‌فقیه بحث کرده است که در آن دوران منحصر به فرد است.

امام جمعه موقت قزوین یادآور شد: ما در استان قزوین باید به خودباوری برسیم، باید بررسی کرد چه کسی نرم‌افزار حاکم بر استان را مدیریت می‌کند؟ ما نباید به متراژ بنرهای ماه محرم دلمان را خوش کنیم چرا که این شهر نیاز به یک نرم‌افزار قوی و سند پیشرفت و توسعه دارد؛ باید بررسی کرد در حال حاضر چه کسانی سند پیشرفت استان را می‌نویسند، گاهی فرد انقلابی است اما رگه‌هایی از توسعه غربی در وی نفوذ کرده و نیاز به مراقبت دارد، ما در این استان نیاز به خودباوری داریم.

چرا نخبگان قزوینی به حاشیه رانده شده‌اند؟

وی خاطرنشان کرد: در شهر قزوین ابر پروژه چشمه‌نور طراحی شده است، این پروژه می‌تواند تا قرن‌ها نگاه‌ها را به علم قزوین جذب کند اما باید بررسی کرد چرا نخبگان قزوینی به حاشیه رانده شده‌اند، پروژه چشمه نور باید آرمان عملیاتی برای دانش‌آموزان قزوینی باشد یعنی دانش‌آموزان به جای دانشگاه شریف به فعالیت در چشمه نور بپردازند.

خضری اظهار کرد: حساسیت در رابطه با نقشه دشمن، تقوا، حساسیت و پایبندی به آرمان‌ها از دیگر شاخصه‌های انقلابی‌گری است، دولت جدید فرمان اجرا و همکاری را با بحران آغاز کرده است اما ما پیشنهاد داریم همانطور که سامانه مدیران انقلابی توسط دولت جدید راه اندازی شده است سامانه معرفی نفوذ در دستگاه‌ها را نیز طراحی کنید تا مردم را از نفوذ در امان بداریم، از قوه قضائیه خواهش می‌کنیم در آغاز دولت جدید با جریان نفوذ برخورد کند، این افراد باید محاکمه شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق