امام جمعه شاهرود: پیام غدیر توجه مردم به ولایت است


امام جمعه شاهرود: پیام غدیر توجه مردم به ولایت است

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود گفت: پیام واقعی و حقیقی غدیر توجه مردم به ولایت و تنها مسیر نجات بشریت است.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته که با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی در مصلای بزرگ پیامبر اعظم (ص) شاهرود برگزار شد، افزود: غدیر تنها یک حادثه در سال اخر عمر پیامبر خاتم(ص) نبود بلکه شروع یک جریان تاریخ ساز بود و پیامبر به امر خدا دامنه قیامت را آغاز کردند.

وی به منویات امام راحل درباره غدیر مبنی بر اینکه امروزه باید جریان غدیر ادامه داشته باشد، اشاره کرد و اظهار داشت: رسیدن به حقیقت غدیر هنور برای جهان شیعه کمتر و برای بشریت بسیار دور است.
امینی نقل امام صادق (ع) که عید غدیر را عید اکبر نامید، اشاره کرد و ابراز داشت: در برخی از کشورها نماز جمعه برپا می شود اما بر پایه ولایت نیست و در نتیجه نمازگزاران از محتوا آن چیزی عایدشان نمی شود.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه نماز و فقاهت اگر از کانال ولایت نباشد از بین می رود، افزود: طهارت،نماز،حج،خمس،نکاح و طلاق هم اگر بر محور ولایت نباشد از بین خواهد رفت.
وی به پیام مقام معظم رهبری برای مراسم حج اشاره کرد و گفت: ۲ سالی است که بخاطر کرونا و سیاست های آل سعود حج بر پا نمی شود اما مقام معظم رهبری این ۲ سال پیام‌رسانی به امت اسلامی را تعطیل نکردند.

امینی با اشاره به اینکه پیام‌رسانی به امت اسلامی مهم و حج بهانه است، ابراز داشت: در این ۲ سال طواف و مناسک حج را نداشتیم اما روح حج که همانانماز جمعه است در کشور جریان دارد.

وی با بیان اینکه جسم حج تعطیل شد ، اما روح حج تعطیل بردار نیست، ادامه داد: دعا،نماز،تضرع و توجه به خدا روح حج است.

امام جمعه شاهرود به ۱۵ ذی الحجه سالروز ولادت امام هادی(ع) اشاره کرد و گفت: معیار ارزش گذاری مردم در دنیا به اندازه مال است اما در آخرت این ارزش گذاری با اعمال انسان است و آن چیزی که عمل را زیبا و نورانی می کند، تقوا و پرهیزکاری است.
خطیب جمعه شاهرود با بیان اینکه پیامبر و امامان ما ۲ هدف مهم را در دستور کار داشتند، افزود: یکی توجه به مهدویت و دیگری نشان دادن راه نجات به بشر یت از طریق نظام مدیریت الهی است.
وی نشان دادن راه نجات بشریت را از جمله کارهای مهم امام هادی (ع) برشمرد و گفت: ایشان ۲ یادگار مهم برای ما به جا گذاشتند، یکی زیارت نامه غدیریه و دیگری زیارت جامعه کبیره است که جمع بندی این ۲ یادگار ترسیم نظام مدیریتی آینده جهان است.

امینی با بیان اینکه پیام عمده رهبری مساله مقاومت در مقابل دخالت ها و شرارت های آمریکا و اروپا بود، تصریح کرد: خروج ذلت بار آمریکا پس از ۲۰ سال اشغال برای آنان بی‌فایده بود تا آنجا که همه چیز افغانستان را نابود کردند.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه آن چیزی که امروز در افغانستان مشاهده می شود موجب تاسف است، ادامه داد: توطئه پیچیده ای از سوی آمریکا و هم دستانش و نفوذی های داخل افغانستان در حال انجام است.
به گفته وی، هرجا آمریکا پای گذاشت جز ناامنی،اختلاف و آشفتگی به بار نیاورد ، نمونه آن را می‌توان در افغانستان و عراق مشاهده کرد.

وی به سالروز عملیات مرصاد که نماد اتحاد و همدلی بود اشاره کرد و گفت: مردم شهر ما با اهدای ۴۰ شهید سهم بسیاری در پیروزی این عملیات داشتند، در عملیات مرصاد و تنگه چهار زبر رزمندگان ما نگذاشتند منافقین و حامیانشان یک گام جلوتر بروند.
امینی با بیان اینکه امروزه هم تنگه چهار زبر های مختلفی در کشور وجود دارد، افزود: امور سیاسی،اقتصادی،اخلاقی و مسائل فرهنگی تنگه های چهار زبر کشور هستند که اگر عده ای جان فشانی نکنند دشمنان از آن سو استفاده می‌کنند.

به گفته وی، منافقینی که در عملیات مرصاد حضور داشتند از انقلابیون ما بودند اما از مسیر حق جدا شدند و در طول ۴۰ سال گذشته ۱۷ هزار تن را در کشور به شهادت رساندند.
وی ادامه داد: هم اکنون جنگ رسانه‌ای علیه دولتی که هنوز روی کار نیامده شروع شده ، مشکلات و کمبود ها را به گردن آنها می‌اندازند و این بی انصافی است، نباید ما دنبال جنگ نرمی که دشمن علیه وحدت و همدلی ما به راه انداخته حرکت کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا