نماز جمعه از بزرگترین عنایات خداوند بر جمهوری اسلامی ایران است


نماز جمعه از بزرگترین عنایات خداوند بر جمهوری اسلامی ایران است

امام جمعه مهریز به مناسبت هفته احیای نماز جمعه از نماز جمعه به عنوان یکی از بزرگترین عنایات خداوند بر جمهوری اسلامی ایران یاد کرد.

حجت الاسلام «عبدالرضا محی الدینی» امروز جمعه اول مردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به بیانات امام راحل(ره) در اهمیت نماز جمعه، اظهار کرد: از بزرگترین عنایات خداوند بر جمهوری اسلامی ایران نماز جمعه است چرا که نماز جمعه ذکر خداست لذا حضور در نماز جمعه، شتاب کردن به سوی ذکر خداست و ذکر خدا دل‌ها را آرام و شیطان را از انسان دور می‌کند.

وی با اشاره به این که نماز جمعه مظهر کاملی از وحدت امت اسلامی است، بیان کرد: این حضورها و اجتماعات دشمن‌شکن خاری در چشم دشمنان است لذا دشمن نمی‌خواهد که این اجتماعات پررنگ باشد، خطبه‌های نماز جمعه‌ها و بصیرت‌ها، این بینش‌ها در بین مردم ما نباشد و بر همین اساس با این نماز، مخالفت و دشمنی می‌کند.

محی الدینی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام(ره) و همه شهدا به ویژه شهدای محراب، بیان کرد: شهدایی هم به واسطه این نماز و در سنگر نماز جمعه به شهادت رسیدند که یکی از این شهدا، افتخار استان یزد و شهید آیت الله صدوقی (ره) است.

حجت الاسلام محی الدینی حضور بعضی از مسئولان در نماز جمعه را کمرنگ دانست و افزود: بعضی از مسئولان در نماز جمعه شرکت نمی‌کنند، پس چگونه می‌خواهند بگویند ما خادم مردمی هستند که با عشق و علاقه در این آیین شرکت می‌کنند؟ البته حضور نداشتن آن‌ها چیزی از قداست و اهمیت نماز جمعه کم نخواهد کرد بلکه بیانگر عدم معرفتشان به نماز جمعه و نسبت به مردم است.

وی به کمک‌های مومنانه مردم در ایام سخت کرونا نیز اشاره کرد و گفت: مهریز از اولین شهرستان‌هایی بود که در بحث کمک مومنانه پیش قدم شد و با کمک خیرین، نهادها و مردم، کمک‌های خوبی صورت گرفت.

وی به ساخت مصلی نماز جمعه مهریز نیز اشاره کرد و افزود: نزدیک به چهل سال است که در این شهرستان، کسی به فکر ساخت مسجد جامع شهر نبوده است ولی اکنون باوجود مشکلات همچنان پیگیر ساخت آن هستیم.

وی ضمن گلایه از بی‌توجهی مسئولان در این رابطه گفت: سهم دولت در شهرستان چه قدر بوده، سهم معادن و کارخانجات در مهریز چه قدر بوده است، چرا هیچ کسی به مسجد جامع اعتنایی نکرد.

امام جمعه مهریز در پایان نیز به تشکیل میز خدمت مسئولان هم در نماز جمعه اشاره کرد و گفت: میزخدمت یعنی مسئولان کاری برای مردم انجام دهند نه این که تنها به نصب بنر و مکانی برای ثبت عکس و گزارش عملکرد برای انعکاس به مسئولان بالادستی‌شان باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش