پیش بینی 30 عنوان برنامه در شهر دهدشت به مناسبت اقامه نخستین نماز جمعه


پیش بینی 30 عنوان برنامه در شهر دهدشت به مناسبت اقامه نخستین نماز جمعه

حجت الاسلام وحدانی فر با بیان اینکه 30 عنوان برنامه برای پاسداشت سالروز نخستین اقامه نماز جمعه پیش بینی شد، جریان سازی برای بازآفرینی هویت نماز جمعه را از اهداف اجرای این برنامه‌ها اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «علی وحدانی فر» امروز (۲۹ تیر ماه) در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: برنامه های بزرگداشت پنجم مرداد، سالروز نماز جمعه امسال با شعار «همیشه مردمی همیشه انقلابی» برگزار می شود.

امام جمعه دهدشت گفت: نماز جمعه قرارگاه فرهنگی و زمینه‌ساز آگاهی و بصیرت افزایی است.

وی با بیان اینکه ۳۰ عنوان برنامه برای پاسداشت سالروز نخستین اقامه نماز جمعه پیش بینی شده،جریان سازی برای بازآفرینی هویت نماز جمعه را از اهداف اجرای این برنامه‌ها اعلام کرد.

وحدانی‌فر با بیان اینکه آغاز برنامه‌های بزرگداشت روز جمعه تجدید پیمان با شهدای گرانقدر است، گفت: اجرای رزمایش همدلی، تکریم خانواده معزز شهدا، برگزاری مسابقه تفسیر سوره جمعه، تولید سرود کوتاه همگانی و هم خوانی در نماز جمعه، برپایی نمایشگاه عکس با موضوع نماز جمعه، راه‌اندازی ایستگاه صلواتی، توزیع اقلام مراقبت از کرونا و تکریم پیشکسوتان و خادمان نماز جمعه از جمله برنامه‌هاست.

امام جمعه دهدشت گفت: نماز جمعه کانون اجتماع فکر، عواطف، محبت‌ها، میعادگاه مقابله با توطئه‌های دشمن، قرارگاه بصیرت و اخلاق و سنگر مبارزه با جنگ اعتقادی و ایمانی است.

وی با اشاره به تاریخچه برگزاری نماز جمعه در دهدشت، افزود: این پایگاه تقوا از سال ۶۱ در شهر متدین دهدشت راه‌اندازی شده و حجت‌الاسلام شرعی به عنوان نخستین امام جمعه در این سنگر خدمت کرد.

حجت الاسلام وحدانی گفت: نخستین نماز جمعه کشور پنجم مرداد ماه ۱۳۵۸ به امامت آیت‌الله طالقانی برگزار و این روز به عنوان روز نماز جمعه در تقویم نام گذاری شد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید