آمریکا و اروپا از طالبان می‌خواهند تا حمله مسلحانه را متوقف کنند


آمریکا و اروپا از طالبان می‌خواهند تا حمله مسلحانه را متوقف کنند

ایالات متحده و اتحادیه اروپا از طالبان می خواهند تا حمله مسلحانه را متوقف کنند.

به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده و اتحادیه اروپا از طرفین در افغانستان می خواهند که آتش بس برقرار کنند و به دنبال راه حل سیاسی برای وضعیت باشند، جنبش طالبان (که به عنوان تروریست شناخته شده و در فدراسیون روسیه ممنوع است) باید حمله را متوقف کرده و دسترسی بشردوستانه به مناطق را فراهم کند. تحت کنترل آن، امنیت مأموریتهای دیپلماتیک در این کشور باید تضمین شود. این مطالب در بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمده است.

در متن بیانیه که توسط وزارت خارجه آمریکا منتشر شده آمده است: "ما از هر دو طرف می خواهیم که در مورد آتش بس دائمی و جامع و در مورد اصول اساسی کشور آینده افغانستان و جزئیات ترتیبات حکومتی انتقالی تا زمان توافق نهایی سیاسی توافق کنند."

در بیانیه تاکید شده است که ترتیبات حکومت انتقالی باید با تعهدات بین‌المللی افغانستان، از جمله مبارزه با تروریسم، سازگار باشد.

همچنین در بیانیه مشترک ایالات متحده و اتحادیه اروپا از طالبان خواسته‌اند تا حمله به افغانستان را پایان دهند و همراه با دولت برای مشارکت سازنده در روند صلح شرکت کنند. در این بیانیه آمده است که طالبان باید به تعهدات خود برای حفاظت از زیرساخت ها، کاهش خشونت، محافظت از غیرنظامیان و همکاری برای ارائه کمک های بشردوستانه، به ویژه در مواجهه با بیماری همه گیر، عمل کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)