سارق ارزهای دیجیتال دستگیر شد


 سارق ارزهای دیجیتال دستگیر شد

حوادث رکنا:رئیس پلیس فتا استان اردبیل از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با درج آگهی در سایت دیوار خود را تریدر (معامله گر) ارز دیجیتال معرفی و با تیزهوشی اقدام به خالی کردن کیف پول دیجیتال قربانیان می‌کرد.

سرهنگ علی قهرمان طالع، رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: طی مراجعه شاکیه به پلیس فتا و اعلام اینکه مبلغی بالغ بر 6000 دلار از کیف پول دیجیتال وی به مقصدی نامعلوم انتقال داده شده است، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: پس از تشکیل پرونده و اخذ اظهارات شاکیه مشخص شد که چندی قبل با فردی در سایت دیوار آشنا شده بود که آن شخص خود را تریدر ارز دیجیتال معرفی کرده و فقط یک بار با شاکیه ملاقات داشته است و در مورد نحوه معامله ارزهای دیجیتال مذاکره کرده است که این اولین سرنخ برای کارشناسان پلیس فتا بود.

این مسئول انتظامی اظهار داشت: کاراگاهان سایبری با انجام اقدامات فنی و پلیسی پی بردند که همان شخص اقدام به سرقت ارز دیجیتال شاکیه کرده است و به احتمال فراوان قربانیان دیگری نیز در دام این مجرم سایبری گرفتار شده اند؛ سپس ماموران پلیس فتا با هماهنگی مقامات قضایی مضنون پرونده را به همراه تجهیزات فنی در یک عملیات پلیسی دستگیر نمودند و به پلیس فتا انتقال دادند.

سرهنگ قهرمان طالع عنوان کرد: متهم سابقه‌دار که در برابر ادله دیجیتال راهی جز بیان حقایق نداشت به چندین مورد سرقت کیف پول دیجیتال اعتراف کرد و گفت: در ابتدا با درج آگهی در سایت دیوار خود را به عنوان تریدر (معامله گر) معرفی کردم و با پیشنهادهای وسوسه انگیز برای سوددهی بالا قربانیان را به دام انداخته بودم و جهت مذاکره و اعتماد سازی با آن‌ها قرار ملاقات حضوری می گذاشتم.

این مقام مسئول در خصوص اعترافات متهم ادامه داد: وی در همان زمان ملاقات حضوری به بهانه مشاهده و آنالیز ارزهای خریداری شده توسط قربانیان گوشی تلفن شان را اخذ کرده و برای اینکه قربانیان به او شک نکنند پس از گذشت چند روز از زمان ملاقات اقدام به ورود به کیف پول آنها کرده بود و در نهایت ارز‌های دیجیتال‌شان را به کیف خودش انتقال داده بود.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل به هموطنان توصیه کرد: به همه کسانی که خود را خبره معاملات ارز دیجیتال در فضای مجازی معرفی می کنند اعتماد نکنند و اطلاعات حساس کیف پول خود را در اختیار آن‌ها قرارندهند و سعی کنند همه برنامه‌های مربوط به ارز دیجیتال را از سایت رسمی دانلود نمایند، هم چنین کلیه رمزهای ورود و عبارات بازیابی را در جای امن نگه داشته و همه تنظیمات امنیتی را نیز برقرار نمایند تا مورد سوء استفاده شیادان سایبری قرار نگیرند.

این مقام انتظامی گفت: کاربران فضای مجازی در صورت داشتن هرگونه ابهام، سوال و یا گزارش در خصوص کلاهبرداری ارز دیجیتال میتوانند اخبار خود را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت مرکز فوریت‌های سایبری گزارش نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج