آغاز ثبت‌ نام طرح تابستانه کتاب خراسان رضوی/ افزایش رقم یارانه به 300 هزار تومان


آغاز ثبت‌ نام طرح تابستانه کتاب خراسان رضوی/ افزایش رقم یارانه به 300 هزار تومان

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از آغاز مهلت ثبت‌نام کتاب‌فروشی‌های استان در طرح تابستانه کتاب خبر داد.

افشین تحفه‌گر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اجرای طرح تابستانه کتاب در استان خراسان رضوی، اظهار کرد: طرح تابستانه کتاب در خراسان رضوی از ۹ مردادماه کار خود را آغاز می‌کند و اکنون ثبت‌نام کتابفروشی‌هایی که علاقه‌مند به شرکت در طرح هستند، صورت می‌گیرد. در سال جاری با توجه به استقبال خوب مردم خراسان، یارانه کتاب از ۲۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده و علاقه‌مندان می‌توانند میزان بیشتری خرید انجام دهند.

وی ادامه داد: همچنین کتاب‌فروشی‌هایی که پیش از این در طرح ثبت‌نام نکردند، زمان دارند تا اکنون در سامانه ثبت‌نام کنند و جزء مجموعه‌هایی قرار بگیرند که به علاقه‌مندان کتاب، خدمات ارائه دهند.

تحفه‌گر تصریح کرد: تمام کتاب‌فروشی‌هایی که در طرح ثبت‌نام کنند می‌توانند از یارانه استفاده کنند. در دوره‌های گذشته نیز کتاب‌فروشی‌ها رشد قابل توجهی در فروش کتاب داشتند و طبق آمارها ۱۱۲ کتابفروشی در طرح‌های پیشین شرکت کردند که ۸۱ مورد از آن‌ها در مشهد و باقی در شهرستان‌های خراسان رضوی فعالیت دارند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم که همه کتابفروشی‌هایی که شرایطش را دارند، در تمام شهرستان‌ها این فرصت را غنیمت شمارند و در این طرح ثبت‌نام کنند، چراکه این یارانه‌ای است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای افزایش قدرت خرید مردم، به طور مستقیم در اختیار خریداران قرار می‌دهد و اگر یک شهرستان از این فرصت استفاده نکند، اعتبار را در شهر خود از دست داده است.

وی با بیان این‌که خراسان رضوی جزء استان‌های برتر در حوزه فروش کتاب در طرح‌های فصلی کتاب است، خاطرنشان کرد: هفت دوره است که خراسان رضوی در کشور، پس از تهران بیشترین آمار فروش کتاب را دارد. ضمن این‌که چند کتابفروشی خراسان رضوی هم همیشه در بین کتابفروشی‌های برگزیده طرح‌ها اعلام می‌شوند. بنابراین استقبال در خراسان رضوی نسبت به استان‌های دیگر بیشتر است. این در حالی است که در برخی دوره‌ها تعداد کتابفروشی‌های حاضر در طرح در استان از استان‌های دیگر کمتر بودند، اما استقبال خوبی را از سوی مردم شاهد بودیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط