پیامهای اردوغان به مناسبت سالگرد کنگره ارزروم و سالگرد الحاق ختای به سرزمین مادری


رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در صد و دومین سالگرد کنگره ارزروم و هشتاد و دومین سالگرد الحاق ختای به سرزمین مادری، دو پیام جداگانه منتشر کرد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پیامی که به مناسبت سالگرد کنگره ارزروم منتشر نمود، اظهار داشت، کنگره ارزروم که نمونه آشکاری از اعتقاد قاطعانه ملت به تقسیم ناپذیری و استقلال میهن میباشد، با تعیین جهت مبارزه ملی نشان داد که از اهمیتی تاریخی برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه در کنگره ارزروم، ملت اراده خود برای دفاع و مبارزه متحد و یکپارچه علیه انواع تهاجم و مداخله را به کل جهان اعلام کرد، گفت: "با تصمیماتی که در ارزروم گرفته شد و مفهوم "مطابقت ملی" را به همراه داشت، اولین گامها در مسیر رسیدن به یک پیروزی بزرگ در جنگ رهایی بخش ملی برداشته شد. این فهم و اراده که در سالهای مبارزه ملی به وضوح به چشم میخورد، امروز نیز راهنمایی برای ما بوده و به ما قدرت میدهد.... ما با اتحاد و همبستگی و با الهام گرفتن از تاریخ خود، با اطمینان به سمت آینده گام برمی‌داریم و به تلاش خود برای یک ترکیه بزرگ و قدرتمند ادامه خواهیم داد. در سالگرد کنگره ارزروم، با احترام و سپاس از همه قهرمانان مبارزات استقلال، به ویژه غازی مصطفی کمال، یاد می کنم و با صمیمانه ترین احساساتم به همه شهروندانم سلام می دهم."

رئیس جمهور ترکیه با اظهار اینکه ""تصمیم ختای، مرکز برادری و مدارا که قرن ها میزبان تمدن های باستان بوده است، برای ادغام با سرزمین مادری ترکیه، اتحاد و یکپارچگی ملی ما را تقویت کرده است." افزود: "ما با همان عزم و اراده ای که در گذشته پیرامون ارزشهای مشترک خود متحد شدیم، به سوی آینده پیش می‌رویم."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس