دولت 540 میلیارد ریال برای100 پروژه نیمه‌تمام فریدونشهر اختصاص داد


دولت 540 میلیارد ریال برای100 پروژه نیمه‌تمام فریدونشهر اختصاص داد

اصفهان -ایرنا- فرماندار فریدونشهر گفت: دولت امسال 540 میلیارد ‌ریال برای توسعه عمرانی و تکمیل حدود یکصد پروژه‌ نیمه‌تمام این شهرستان اختصاص داد.

رضا صفری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان اعتبار در مقایسه با بودجه سال گذشته بیش از ۲ برابر افزایش داشت که بخشی از آن برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام هزینه می‌شود.

وی اضافه کرد: این بودجه از سرفصل های ۳ درصد درآمد فروش نفت، توازن منطقه‌ای، تملک سرمایه استانی و ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده تامین خواهد شد.

وی بیان کرد: تامین آب روستایی، تکمیل و تامین راه روستایی، اجرای طرح‌های هادی روستایی، توسعه عمران شهری و روستایی در اولویت توزیع بودجه قرار گرفتند.

فرماندار فریدونشهر اضافه کرد: توزیع اعتبار مذکور برای نزدیک به یکصد پروژه اولویت‌دار این شهرستان برنامه‌ریزی می‌شود و به نسبت تخصیص اعتبار، بهره‌برداری از این پروژه‌ها آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه تنها ۳۰ درصد از اعتبار سال گذشته تخصیص یافته است، خاطرنشان کرد: بخش عمده از بودجه امسال و پارسال از محل فروش نفت بود که بدلیل کاهش درآمدهای این بخش در کشور میزان تخصیص پایین آمد و به همین دلیل حق این منطقه تضییع و تکمیل پروژه‌های آن با تاخیر روبرو شد.

صفری تاکید کرد: با توجه به سرانه و مساحت فریدونشهر، اختصاص اعتبار به این شهرستان باید بیشتر و از محل سایر منابع مالیاتی باشد تا بخشی از محرومیت این منطقه کاسته شود.

وی با بیان‌اینکه امسال یک بخش به فریدونشهر اضافه شده است، گفت: توزیع اعتبار برای محرومیت‌زدایی و طرح‌های روستایی ضرورت دارد که در اولویت طرح‌ها نیز قرار گرفته است.

فرماندار فریدونشهر با بیان‌اینکه بر اساس تصمیمات استانی ۲۰ درصد از حدود ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبارات بخش توازن منطقه‌ای برای پروژه‌های فرهنگی و مذهبی از جمله تکمیل مُصلی و کتابخانه آل یاسین پیشنهاد شده است، خاطرنشان کرد: تکمیل مُصلی این شهرستان به اعتبارات ملی نیاز دارد و این میزان اعتبار پاسخگو نیست.

وی یادآور شد: امید است با اختصاص این اعتبار برای تکمیل ساختمان کتابخانه عمومی آل یاسین، زمینه بهره‌برداری از آن فراهم شود.

فریدونشهر با ۳۶ هزار نفر جمعیت در ۲۰۰ کیلومتری غرب استان اصفهان و در بلندترین نقطه کشور قرار دارد.

این شهرستان جزو مناطق محروم و کم‌برخودار محسوب می‌شود.

منطقه سخت‌گذر و کم‌برخوردار پیشکوه و پشتکوه با جمعیت ۶ هزار نفر در این شهرستان قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق