ستاد مدیریت بحران تالش برای مقابله با بارش‌ها آماده شد


ستاد مدیریت بحران تالش برای مقابله با بارش‌ها آماده شد

آستارا - ایرنا - فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران تالش از دستگاه‌های اجرایی این شهرستان خواست، برای مقابله با مشکلات احتمالی ناشی از بارندگی‌های فصلی آماده باشند و نقاط بحرانی را در مقابل سیلاب ایمن کنند.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی فرمانداری تالش به ایرنا، محمد حسین شاهکویی امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران در فرمانداری این شهرستان گفت: هواشناسی برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری بارندگی پیش بینی کرده و نسبت به آسیب های احتمالی روان آب ها و سیلاب هشدار داده است.

وی از دستگاه های اجرایی و خدمات رسان خواست، اقدامات لازم را برای کاهش آسیب ها در نقاط بحرانی انجام داده و طرح های پیشگیرانه خود را به فرمانداری اعلام کنند و شهرداران و بخشداران را به تمهید مقدمات برای مقابله با سیلاب در بخش ها و روستاها فراخواند.

فرماندار تالش با اعلام عبور این شهرستان از بحران خشکسالی زراعی سال ۱۴۰۰، از جهاد کشاورزی خواست کشاورزان را به برداشت به موقع محصولات، قبل از بارندگی ها ترغیب و برای مدیریت منابع و مصارف آب سال زراعی آینده از هم اکنون برنامه ریزی کند.

شهرستان تالش با ۲۰ هکتار اراضی زراعی، پنج هزار و ۵۰۰ هکتار باغ میوه، ۳۲۰ هزار راس دام سبک و سنگین، ۱۱۰ هزار کندوی زنبور عسل و ۱۰۸ مزرعه تولید و پرورش ماهی جایگاه مناسبی در تولیدات کشاورزی استان گیلان دارد و برنج و کیوی از محصولات عمده این شهرستان است.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا