تنش آبی برای 145 روستای استان قزوین پیش بینی شده است


تنش آبی برای 145 روستای استان قزوین پیش بینی شده است

قزوین - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: علاوه بر شهرهای قزوین، تاکستان، دانسفهان و ناحیه شهری مهرگان، پیش بینی شده است تا اواخر مردادماه جاری 145 روستای استان دچار تنش آبی شوند.

داراب بیرنوندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال از نظر وضعیت کم آبی در ۵۰ سال گذشته ایران و حتی استان قزوین روزهای بی سابقه‌ای را سپری می کنیم که لازم است با یک سازوکار مشخص و مدیریت جامعه جلوی تنش آبی در مناطق مختلف استان گرفته شود.

این مسوول گفت: ما از قبل پیش بینی کرده بودیم که احتمال دارد میزان بارندگی‌ها ۴۰ درصد کاهش یابد.

وی اضافه کرد: از آنجایی که همه آب شرب استان قزوین تقریبا از منابع آب زیرزمینی و چاه تامین می شود و از طرف دیگر در منابع زیرزمینی بهره برداران دیگری نیز وجود دارند، بنابراین به طور کلی با مشکل کم آبی در استان روبه رو هستیم.

بیرنوندی مشکل دیگر در ایجاد تنش آبی را افزایش دما برشمرد و اظهار داشت: امسال قزوین نسبت به سال‌های گذشته روزهای گرمتری را سپری می‌کند و وقتی میزان دما از ۳۵ درصد بالاتر برود، به اندازه هر یک درجه افزایش، پنج درصد مصرف آب نیز افزایش پیدا می‌کند.

این مسؤول بیان داشت: از زمانی که مشکل قطعی برق حل شده است، هیچ منطقه ای در استان با بحران بی آبی مواجه نیست، چون قطعی برق ممکن است فعالیت چاه را متوقف کند.

بیرنوندی خاطرنشان کرد: برآورد شده است که خاموشی هر حلقه چاه آب می تواند بین ۸۰۰ تا یک هزار شهروند قزوین را با بی آبی مواجه سازد که برای جلوگیری از این اتفاق باید عوامل شرکت برق مانند گذشته اهتمام ویژه‌ای بر روی مدیریت برق استان اعمال کنند.

امسال ۹ حلقه چاه با هدف رفع مشکلات کمبود آب شرب در استان قزوین حفر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری