گشت کنترل و بازرسی آبیاری فضای سبز در همدان راه‌اندازی شد


گشت کنترل و بازرسی آبیاری فضای سبز در همدان راه‌اندازی شد

همدان- ایرنا- سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری همدان گفت: با توجه به معضل کم آبی و در راستای مصرف بهینه آب، اکیپ نظارت با عنوان گشت بازرسی و کنترل آبیاری فضای سبز شهری در همدان راه‌اندازی شد.

حسین مردانی روز یکشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گشت بازرسی متشکل از اکیپ‌های نظارتی مستقر در چاه‌ها و همچنین بازرسان سیار برای پیگیری و کنترل نحوه آبرسانی به کارگاه‌های فضای سبز تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون شهر همدان به مانند دیگر شهرها به دلیل کاهش نزولات جوی و افزایش مصرف آب با معضل کم آبی روبرو است و در حوزه تامین آب و آبرسانی به فضاهای سبز دچار بحران آب هستیم.

مردانی افزود: در همین راستا معاونت خدمات شهری شهرداری همدان راهبردها و سیاست‌هایی را برای جلوگیری از هدر رفتن آب و استفاده بهینه از منابع آب موجود اتخاذ کرده و ایجاد گشت‌های کنترل و بازرسی با این هدف است.

وی با اشاره به شناسایی تعداد حلقه‌های چاه‌های فعال در شهر همدان گفت: در این اقدام ضمن ثبت و گزارش گیری از تعداد دفعات و زمان‌های آبگیری تانکرها در هرکدام از چاه‌ها، نسبت به کنترل دقیق و تقسیم صحیح آب توسط تانکرهای آبرسان بر اساس کارگاه‌های مورد نیاز نیز اقدام شده که از هدر رفت آب و تخلیه آب در مواردی خارج از کارگاه‌های فضای سبز شهری جلوگیری می‌شود.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری همدان با تاکید بر رهگیری و کنترل تانکرها از مبدا آبگیری تا کارگاه‌های فضای سبز گفت: این حوزه به صورت گسترده و برنامه ریزی شده در طول شبانه روز فعال است.

استان همدان دارای بیش از ۳۰ پارک محله‌ای و بوستان‌های بزرگ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس