2.5 مگاوات برق مصرفی در کردستان مربوط به ماینرها است


2.5 مگاوات برق مصرفی در کردستان مربوط به ماینرها است

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده در حال حاضر حدود 2.5 مگاوات مصرف برق استان را ماینرها(دستگاه استخراج ارز دیجیتال) به خود اختصاص داده‌اند که برای جلوگیری از فعالیت آنها و کاهش خاموشی‌ها نیازمند همکاری مردم هستیم.

هیوا لهونیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نمی توان مشخص کرد که کدام مناطق استان بیشتر در زمینه استخراج رمز ارز فعالیت دارند، اظهار داشت: شاید بخاطر مرزی بودن برخی افراد این تفکر را داشته باشند که جویندگان غیرمجاز رمز ارز بیشتر در شهرهای غربی استان استقرار یافته و مشغول فعالیت هستند، در حالیکه در شهرهای شرقی استان هم مزارعی از این نوع کشف و شناسایی شده است، به عنوان نمونه در دهگلان در یک مورد بیش از۲۶۴ دستگاه ماینر شناسایی، کشف و ضبط شد.

وی از شناسایی دستگاه‌های ماینر با استفاده از نرم افزارهایی مرتبط خبر داد و افزود: از اسفندماه سال گذشته تاکنون بیش از ۸۱۷ دستگاه ماینر غیرمجاز در قالب ۱۲۰ انشعاب در استان کشف و شناسایی شد و با این اقدام از تلفات ۲ هزار و ۴۵۰ کیلووات ساعت انرژی جلوگیری بعمل آمد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان تاکید کرد: به همکاری و تعامل مردم نیاز داریم و شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه دستگاه رمز ارز،مراتب را با شماره تلفن ۰۹۳۵۴۰۲۱۷۸۰ اطلاع دهند و از مشوق های مربوط به این امر برخوردارشوند.

لهونیان با بیان اینکه به هر فرد به ازای معرفی یک دستگاه ماینر سه میلیون ریال پاداش تعلق می‌گیرد، یادآور شد: از پاییز سال گذشته به دلیل استفاده غیرمجاز از ماینرها(دستگاه استخراج ارز دیجیتال) مصرف برق کشور بالاتر رفته و این مسئله نیز یکی از دلایل اساسی در کمبود برق بوده است.

در حال حاضر ۶۸۵ هزار مشترک در بخش‌های مختلف اداری، خانگی، تجاری، صنعتی و کشاورزی از خدمات شرکت برق کردستان بهره‌مند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی