جمعیت استان اصفهان به نصف رشد مطلوب رسیده است


جمعیت استان اصفهان به نصف رشد مطلوب رسیده است

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان جمعیت استان اصفهان اعلام کرد: جمعیت استان اصفهان براساس آخرین سرشماری سال 1395 به زیر عدد یک، یعنی نصف رشد مطلوب رسید.

حسین غفرانی کجانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه جمعیت استان اصفهان از ابتدای سرشماری جمعیت در سال ۱۳۳۵ تا سال ۱۳۶۵ همواره رو به رشد بوده است، اظهار کرد: جمعیت استان به ترتیب در سرشماری سال های ۱۳۴۵ رشد ۳/۸۳، سال ۱۳۵۵ رشد ۲/۴۸ و سال ۱۳۶۵ به حد انفجار جمعیت یعنی ۴/۲ درصد رسید.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۷۵ به علت انجام سیاست های بازدارنده، رشد جمعیت به ۱/۷۷ یعنی زیر عدد ۲/۱ درصد رسید که رشد جانشین جمعیت است، افزود: جمعیت استان اصفهان در سال ۱۳۸۵ به ۱/۵۱، در سال ۹۰ به ۱/۳ و در سال ۹۰ به ۱/۳ رسید.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان ادامه داد: جمعیت استان اصفهان در سرشماری سال ۱۳۹۵ به زیر عدد یک، یعنی نصف نرخ رشد جانشین که عدد ۲/۱ است رسید.

وی با بیان اینکه رشد ولادت خالص سالیانه که تا قبل از دهه ۷۰ عدد ۴۰ در هزار بود، یعنی در قبال هر هزار ایرانی ۴۰ نفر به دنیا آمده بودند، تصریح کرد: این عدد در سال۱۳۹۷ به ۱۴/۶ در هزار و در سال ۱۳۹۹ نرخ ولادت خالص سالیانه به ۱۰/۶۴ رسید.

غفرانی کجانی عمده تحولات جمعیتی اخیر را مربوط به سیاست گذاری غلط جمعیتی و کاهش ازدواج و عدم تمایل افراد به فرزند آوری یا اتکا به یک فرزند دانست و گفت: بیشتر افراد افزایش هزینه های زندگی برای خانواده را مشکل اصلی عنوان می کنند، براین اساس طرح جدید مجلس با عنوان جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در کنار مسایل فرهنگی می تواند مشوقی برای فرزندآوری باشد و بخشی از دغدغه های خانواده ها را برطرف کند.

وی با یادآوری اینکه در طول این سال ها ازدواج و طلاق نیز تحت تاثیر رشد منفی جمعیت قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: رشد ازدواج از سال ۱۳۸۸ تا سال ۱۳۹۷ کاهش قابل توجهی داشته، این درحالی است که طلاق افزایش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به تولد ۵۶ هزار و ۳۹۴ نوزاد در استان اصفهان در سال گذشته، خاطرنشان کرد: در سال گذشته نرخ ازدواج در استان اندکی افزایش و نرخ رشد طلاق در استان کندتر از قبل شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا