مبادله دانشجو بین دانشگاه کردستان و دانشگاه کلن آلمان


مبادله دانشجو بین دانشگاه کردستان و دانشگاه کلن آلمان

در قالب پروژه چندزبانگی در ایران، نگاهی اجتماعی به تنوعات دستوری در ایران، با حمایت مالی موسسه مبالات آکادمیک آلمان (DAAD)، 6 دانشجو بین دانشگاه کردستان و دانشگاه کلن مبادله می‌شوند.

موسسه مبادلات آکادمیک آلمان DAAD در سال جاری میلادی همکاری با سه دانشگاه کلن (آلمان) و دانشگاه‌های تهران و کردستان (ایران) را در قالب پروژه‌ای تحت عنوان «چندزبانگی در ایران، نگاهی اجتماعی به تنوعات دستوری» با هدف نقل و انتقال بین دانشگاهی دانشجویان با بودجه­‌ای ۱۰۰۰۰۰ یورویی آغاز کرد. طرح مذکور در حال حاضر در فاز اول قرار دارد و امکان تمدید آن تا دو سال دیگر هم وجود دارد. هدف از این طرح آشنایی دانشجویان با شرایط فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در دو کشور آلمان و ایران است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه کردستان، در قالب این پروژه دانشجویانی از دو دانشگاه تهران و کردستان برای گذراندن یک دوره­ی سه ماه اقامت تحقیقاتی تحت نظر دانشگاه کلن عازم این شهر می‌شوند. به همان ترتیب، دانشجویانی از دانشگاه کلن در قالب همین طرح به ایران سفر خواهند کرد تا در مدت اقامت سه ماه خود در ایران با شرایط فرهنگی، اجتماعی و آموزشی ایران آشنا شوند و طرح‌های تحقیقاتی خود را پی بگیرند. فعالیت‌های دانشجویانی که از آلمان وارد می­شوند تحت نظارت دانشگاه تهران و دانشگاه کردستان خواهد بود. گفتی است که اکثریت دانشجویانی که در سال جاری به ایران می­‌آیند اظهار تمایل کرده‌اند که بخشی از مدت اقامت خود را در کردستان گذرانده تا با ظرفیت‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی کردستان آشنا شوند.

دانشجویان واجد شرایط برای اعزام به این سفرهای تحقیقاتی سه ماهه بدوا توسط اساتید مجری این طرح به کمیته بررسی و انتخاب دانشجویان معرفی می­‌شوند. در این کمیته دکتر آریا عدلی از دانشگاه کلن، دکتر غلامحسین کریمی‌­دوستان از دانشگاه تهران، دکتر یادگار کریمی از دانشگاه کردستان و نماینده روابط بین الملل دانشگاه کلن کریستینا سنتیوانی (Christina Szentivany) و نماینده روابط بین الملل دانشگاه کردستان حضور دارند.

در حال حاضر دو دانشجو و یک استاد از دانشگاه تهران و دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد زبانشناسی از دانشگاه کردستان در حال سپری کردن اقامت سه ماه خود در آلمان هستند. برای دور دوم اعزام، از طرف دانشگاه کردستان یک دانشجوی مقطع کارشناسی رشته آموزش زبان انگلیسی و یک دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد زبان‌شناسی از طرف کمیته ارزیابی انتخاب شده‌اند که در ترم پاییز سال جاری برای گذراندن یک دوره سه ماهه به دانشگاه کلن اعزام می‌شوند. همچنین، دو دانشجوی مقطع دکتری و یک دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد زبان‌شناسی دانشگاه کلن در ماه سپتامبر سال جاری برای گذراندن دوره فرصت مطالعاتی خود به دانشگاه کردستان اعزام خواهند شد.

DAAD بزرگترین سازمان حمایتی آلمان در حوزه همکاری‌های دانشگاهی بین‌المللی است. این موسسه یک سازمان غیرانتفاعی است و از مستقل از وزارتخانه‌های دولتی عمل می­کند با این وجود به وسیله این وزارتخانه‌ها تأمین مالی می‌شود. وظیفه اصلی دآآد ارائه اطلاعات از قبیل معرفی مراکز علمی، دانشگاه‌ها، استادان، روش‌های برقراری ارتباط با نهادهای علمی آلمان و به‌طور کلی ارائه مشاوره به دانشجویان، استادان و پژوهشگران خارجی است. این مؤسسه در سال‌های میان دو جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم با هدف ارائه تسهیلاتی برای ادامه تحصیل دانشجویان آلمانی در آمریکا تأسیس شد و امروزه دآآد نه به عنوان یک نهاد تولیدکننده علم، بلکه بیشتر به عنوان یک نهاد تسهیل‌گر با هدف ایجاد شرایط برای مبادلات علمی در سطح بین‌المللی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور