المپیک 2020 توکیو| به بهانه رفتار نیما عالمیان؛ ورزشکارانی که اهمیت حضور در المپیک را نمی‌دانند


المپیک 2020 توکیو| به بهانه رفتار نیما عالمیان؛ ورزشکارانی که اهمیت حضور در المپیک را نمی‌دانند

شکست در ورزش یک اتفاق طبیعی است، اما باختی که برای ملی‌پوش تنیس روی در المپیک 2020 توکیو رقم خورد، به واسطه شرایطی که در مسابقه این ورزشکار وجود داشت، کمی دور از انتظار بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، یکی از ملی‌پوشان ایرانی که در دومین روز از بازی‌های المپیک 2020 توکیو به میدان رفت، نیما عالمیان ملی‌پوش تنیس روی میز بود. عالمیان که با قهرمانی در مسابقات انتخابی آسیای میانه موفق به کسب سهمیه در آخرین دقایق سال 99 شده بود، با توجه به اردوهای خارج از کشور و تمریناتی که پشت سر گذاشته بود، این امیدواری را داشت که عملکردی شایسته در المپیک داشته باشد، عملکردی که البته بد و دور از انتظار بود و باعث شد تا نگاه‌ها به تنیس روی میز هم کمی منفی شود.

عالمیان که در یکی از تیم‌های لیگ فرانسه حضور دارد، در دور نخست مسابقات المپیک به مصاف «پل درینکهال» ورزشکار 35 ساله بریتانیایی رفت. با توجه به اینکه نماینده کشورمان پیش‌ از این یک بار برابر این حریف پیروز شده بود، این انتظار می‌رفت که عالمیان در بدترین شرایط بتواند رقابت برابری با درینکهال داشته باشد، اما متأسفانه این وضعیت مشاهده نشد و وی در نهایت 4 بر یک باخت و حذف شد.

شروع رقابت این دو پینگ‌پنگ‌باز با عملکرد عصبی عالمیان همراه بود. ملی‌پوش کشورمان بارها نسبت به تصمیمات داور درباره اعلام خطای سرویس معترض شد و همین مسئله منجر به آن شد تا تمرکزش را از دست بدهد.

جدای از نتیجه، رفتارهای عالمیان توی ذوق می‌زد. پرتاب کردن راکت به روی میز، شکست 11 بر یک در گیم دوم، اعتراض به داور و زدن سرویس به سمت بالا در آخرین امتیاز گیم دوم، حرکاتی بودند که از عالمیان ثبت شدند.

بدون شک انجام چنین حرکاتی از سوی یک ورزشکار بین‌المللی که سابقه حضور در المپیک را هم دارد، در رویداد بزرگی همچون المپیک قابل قبول نیست. ناداوری (حتی اگر واقعیت داشته باشد)، ممکن است در هر مسابقه‌ای به وجود بیاید. بازیکن و مربی هم باید خودشان را برای چنین لحظاتی آماده کنند تا غافلگیر نشوند، اما ظاهراً عالمیان و جمیل لطف‌الله‌نسبی سرمربی تیم ملی آماده چنین وضعیتی نبودند.

قطعاً بخشی از این ماجرا به سرمربی باز می‌گردد. انتظار می‌رفت لطف‌الله‌نسبی در لحظاتی که عالمیان معترض است و از آرامش به دور مانده، به او کمک روحی و روانی بیشتری کند و آرامش را به بازی بازگرداند.

به هر حال آنچه دیروز در تنیس روی میز رقم خورد، چیزی نبود که اهالی ورزش انتظارش را داشته باشند. اگر یک بازیکن و مربی کم تجربه در المپیک حضور داشتند و چنین اتفاقاتی رخ می‌داد، قطعاً گلایه‌ها نیز کمتر بود. آنچه واقعیت دارد، این است که هیچکس انتظار این حرکات و عملکرد از عالمیان به عنوان یک بازیکن بین‌المللی را نداشت.

واکاوی عملکرد، قطعاً یکی از مسائلی است که فدراسیون پس از بازگشت کاروان تنیس روی میز از توکیو باید پیرامون آن اقدام کند. نکته‌ای که در این میان وجود دارد، این است که نباید با یک بازی، دستاوردها و تلاش‌های یک ورزشکار را تخریب کرد. عالمیان خودش هم قبول کرد که حرکاتش مناسب نبوده و حتی عذرخواهی هم کرد. این نشان می‌دهد که او اشتباهاتش را شناسایی کرده و تلاش خواهد کرد در آینده چنین حرکاتی را دوباره تکرار نکند. فدراسیون نیز می‌تواند با برنامه‌ریزی بهتر، قدم در مسیری بگذارد که منجر به ثبت عملکردی مطلوب در بازی‌های آسیایی 2022 و دیگر رویدادهای پیش رو شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طالع بینی سال اژدها / خصوصیات متولدین سال اژدها + فیلم