افزون بر 144 هزار دوز واکسن کرونا در کردستان تزریق شد


افزون بر 144 هزار دوز واکسن کرونا در کردستان تزریق شد

سنندج - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون در مجموع 144 هزار و 696 دوز واکسن کرونا در استان به گروه‌های هدف تزریق شده است.

ابراهیم قادری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد دوز واکسن کرونا در قالب ۲ نوبت اول و دوم به گروه‌های هدف در استان و براساس سند ملی واکسیناسیون کووید۱۹ تززیق شد.

وی بر لزوم حضور گروه‌های هدف در زمان مقرر برای دریافت واکسن تاکید و اضافه کرد: براساس آخرین گزارش تاکنون، ۹۹ هزار و ۳۵۰ نفر در کردستان واکسن نوبت اول و ۴۵ هزار و ۳۴۶ نفر نیز واکسن نوبت دوم را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تعداد افراد واکسینه شده در استان را ۹۹ هزار و ۳۵۰ نفر اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون ۲۲۱ هزار و ۳۹۰ دوز واکسن کرونا در استان دریافت شده است.

قادری به آخرین وضعیت استان از لحاظ کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: با تداوم روند بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بر اساس آخرین رنگ بندی، وضعیت کرونا در سنندج و بیجار قرمز شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت کرونا در مریوان، قروه، دهگلان و کامیاران نارنجی و در سقز، بانه، دیواندره و سروآباد وضعیت زرد است، افزود: مردم همچنان باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک را جدی بگیرند، چراکه در صورت بی‌توجهی به این مهم، شاهد قرمز شدن وضعیت در شهرهای دیگر استان خواهیم بود.

در شبانه روز گذشته ۱۱۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده و در حال حاضر ۲۹۶ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند. از این تعداد ۱۹۳ نفر در سنندج، ۱۳ نفر در سقز، ۲۸ نفر در مریوان، ۱۳ نفر در قروه، ۱۹ نفر در بیجار، ۱۵ نفر در کامیاران، پنج نفر در بانه، هفت نفر در دیواندره و سه نفر در سروآباد بستری هستند و تاکنون یک هزار و ۳۸۹ نفر جان خود را در این استان بر اثر ابتلای به ویروس کرونا از دست داده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس