خانه‌های مهارت در مناطق مختلف سیستان‌ و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود


خانه‌های مهارت در مناطق مختلف سیستان‌ و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود

زاهدان- ایرنا- مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده‌ استانداری سیستان و بلوچستان گفت: راه‌اندازی خانه‌های مهارت در محلات و مناطق مختلف استان از جمله سکونتگاه‌های غیر رسمی و روستاها به جدیت دنبال می‌شود.

زهرا ابراهیمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هفته‌ی جاری، هفته‌ی ملی مهارت و کارآفرینی نامگذاری شده و از آنجا که دفتر امور زنان و خانواده‌ استانداری سیستان و بلوچستان یکی از مهمترین اهدافی که دنبال می‌کند، فراهم ساختن بستری برای توانمندسازی زنان و دختران بوده و مهارت‌آموزی از جمله مولفه‌های مهم برای تحقق این هدف است.

وی افزود: خانه‌ی نون و قلم که به تازگی در حاشیه‌ی شهر زاهدان راه‌اندازی شد علاوه‌بر اینکه فرصتی برای بازی و تفریح کودکان را فراهم می‌کند به آنان مهارت‌های مختلفی را نیز می‌آموزد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده‌ استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: خانه‌ی مهارتی که در یکی دیگر از مناطق در پهنه‌ی شمالی زاهدان راه‌اندازی شده و دارای کتابخانه‌‍ است هم به صورت تخصصی به مهارت‌آموزی مادران و کودکان می‌پردازد.

وی اظهارداشت:ارائه تسهیلات ویژه کارفرمایی در چندین مرحله و با همکاری دستگاه‌هایی نظیر کمیته‌ی امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی نیز انجام که منجر به مهارت‌آموزی و ورود زنان به بازار کار شده که می‌توان به راه‌اندازی کارگاه پارچه‌بافی و پوشاک در برخی مناطق سیستان و بلوچستان اشاره کرد و این روند به صورت مستمر برای تقویت بازارهای فروش محصولات و بازارسازی دنبال می‌شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: همایش زنان کارآفرین و برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌آموزی و کارآفرینی با همکاری موسسات مردم نهاد در سطح سیستان و بلوچستان و برای تسهیلگران نیز پارسال برگزار شد.

وی گفت: در سالجاری نیز تلاش شده که پایشی جدی برای شناسایی مناطق مختلف برحسب نیاز صورت گیرد تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود خانه‌های مهارت بیشتری در سطح سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده‌ استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: در برنامه‌های این دفتر زنان بند نسوان زاهدان نیز فراموش نشده و در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت مربیان و تسهیل‌گران به آنان مهارت‌های مختلف آموزش داده شود.

وی ادامه داد: فراهم ساختن مهارت‌آموزی دختران مراکز شبه خانواده‌ها نیز در دستورکار دفتر قرار گرفته و خوشبختانه محصولات این کارگاه‌های آموزشی با کیفیت بسیار عالی در دسترس قرار گرفته شده است.

ابراهیمی گفت: خانه خلاق صنایع دستی در سیستان و بلوچستان نیز ظرفیت بسیار خوبی برای آموزش مهارت‌های نوین مبتنی بر خلاقیت و با تکیه بر اهرم فناوری در اختیار علاقه‌‍مندان قرار داده که دفتر برای تقویت سپهر آموزشی این خانه و بهره‌مندی زنان بیشتری از آن برنامه‌های خوبی را تدوین و اجرا کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!