هشدار پارلمان انگلیس به بحران اقتصادی بلندمدت دراین کشور


هشدار پارلمان انگلیس به بحران اقتصادی بلندمدت دراین کشور

خبرگزاری آریا- نمایندگان پارلمان انگلیس در گزارشی رسمی به دولت این کشور هشدار دادند؛ در چند دهه آینده با مخاطرات مالی ناشی از بودجه مصرفی 372 میلیارد پوندی مواجه خواهد شد.

هشدار پارلمان انگلیس به بحران اقتصادی بلندمدت دراین کشور
خبرگزاری آریا- نمایندگان پارلمان انگلیس در گزارشی رسمی به دولت این کشور هشدار دادند؛ در چند دهه آینده با مخاطرات مالی ناشی از بودجه مصرفی 372 میلیارد پوندی مواجه خواهد شد.
به گزارش آریا و به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ نمایندگان پارلمان انگلیس در گزارشی رسمی به دولت این کشور هشدار دادند ؛ در چند دهه آینده با مخاطرات مالی ناشی از بودجه مصرفی 372 میلیارد پوندی مواجه خواهد شد .
نمایندگان پارلمان انگلیس با هشدار به پیامدهای اقتصادی بحران کرونا در گزارش خود تصریح کردند؛ بیش از 2 میلیارد پوند برای تجهیزات حفاظتی غیر قابل استفاده در این کشور مصرف شده است.
کمیته حساب‌های عمومی پارلمان انگلیس در دو گزارش درباره عملکرد دولت بوریس جانسون نخست وزیر این کشور در قبال شیوع کرونا در انگلیس گفت: پیش از اجرای یک تحقیق علنی در سال 2022 باید درس‌هایی از اوضاع کنونی گرفته شود.
این کمیته در این میان به احتمال زیان تقریبا 26 میلیارد پوندی ناشی از فریبکاری و نکول احتمالی در وام‌های ارایه شده به کسب و کار‌ها برای مقابله با شیوع کرونا اشاره کرد و آن را نمونه‌ای از مخاطرات مالی جاری خواند.
این کمیته در گزارش دوم خود افزود: مخارج بیهوده‌ای در کار است که سطوح آن به نحو غیر قابل قبولی بالاست از جمله 2/1 میلیارد قلم تجهیزات حفاظت شخصی خریداری شده که بی استفاده است و ارزش آن معادل بیش از 2 میلیارد پوند از اموال عمومی است.
با این حال دولت انگلیس گفته فقط 8 دهم درصد از این تجهیزات حفاظتی بی استفاده هستند و برای هدف گذاری دوباره اقلامی که در بخش بهداشت غیر قابل استفاده هستند برنامه دارد.
حزب کارگر حزب مخالفان در انگلیس نیز اعلام کرد: این یافته‌ها شواهد دیگری دال بر ناتوانی دولت است و باید فورا تحقیقات درباره شیوع کرونا و نحوه مدیریت بحران دولت آغاز شود.
در تحولی دیگر در انگلیس ؛در نخستین هفته لغو محدودیت‌های کرونایی در این کشور هزاران انگلیسی با تجمع در میدان تاریخی ترافالگار و مقابل ساختمان نخست وزیری سیاست‌های دولت را در مدیریت بحران کرونا به باد انتقاد گرفتند.
شماری از مخالفان واکسن و ایجاد محدودیت‌های اجتماعی برای افرادی که واکسن دریافت نکرده اند در برابر ساختمان نخست وزیری انگلیس فریاد اعتراض سردادند. انان همچنین تداوم قانون اجباری بودن استفاده از ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی و برخی اماکن دیگر را تحدید ازادی‌های افراد دانستند و لغو ان را خواستار شدند.
در حالی شماری از انگلیسی‌ها با زدن واکسن و استفاده از ماسک مخالفند که این کشور با بیش از پنج میلیون و هفتصد هزار مبتلای به کرونا و 154 هزار جان باخته از کرونا (به روایت مرکز ملی امار این کشور) همچنان دارای بیشترین قربانیان کرونا در قاره اروپاست.
در هفته اخیر که دولت محدودیت‌های کرونایی را در این کشور لغو کرد بنا به اعلام رسانه‌ها در این کشور شمار مبتلایان و جان باختگان از کرونا در 99 درصد مناطق این کشور افزایش یافته است و حدود سیصد هزار نفر در یک هفته اخیر به کووید مبتلا شدند که در شش ماه اخیر بی سابقه است. همچنین شمار مبتلایان و جان باختگان کرونا در این کشور همچنان با شتاب در حال افزایش است.
این در حالی است که وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد تا روز جمعه این هفته، حدود 46.5 میلیون نفر دوز اول و حدود 36.8 میلیون نفر نیز هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند. جمعیت انگلیس نزدیک 67 میلیون نفر اعلام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!