نان در اصفهان حدود 25 درصد گران می‌شود


نان در اصفهان حدود 25 درصد گران می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه درصد افزایش نرخ نان باید از سوی سازمان صمت ابلاغ شود، گفت: قرار است قیمت نان در اصفهان بین 20 تا 25 درصد افزایش یابد.

حسن قاضی عسگر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص افزایش نرخ نان در اصفهان، اظهار کرد: قیمت نان باید در فروردین ماه، زمانی که دستمزد کارگران، خمیرمایه و ... تغییر کرد باید افزایش می یافت که متاسفانه این موضوع تا به امروز به تاخیر افتاده است.

وی افزود: در حال حاضر اتحادیه نانوایان به دنبال افزایش نرخ نان است تا حداقل هزینه های کارگری، اجاره بها و ... تاحدودی جبران شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان درباره میزان افزایش نرخ نان، گفت: رقم دقیق افزایش نرخ نان برای هر مدل نان متفاوت است، اما قرار است قیمت نان در اصفهان بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یابد.

وی افزود: در این مدت کارشناسان سازمان صمت، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان، نمایندگان استانداری و ... با برپایی جلساتی و قیمت تمام شده نان را براساس اصول حسابداری صنعتی احصا کرده اند و قرار است درصد افزایش نرخ نان با سود معمولی برای نانوایان اعلام شود.

قاضی عسگر تاکید کرد: درصد افزایش نرخ نان باید از سوی سازمان صمت ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه سه نوع نان در اصفهان پخت می شود، گفت: یک مدل با آرد با گندم یارانه ای ۶۶۰ تومان، بخشی با گندم نیمه یارانه ای ۹۰۰ تومان و نوع سوم آرد با نرخ آزاد تحویل نانوایان آزادپر می شود که هیچ کنترلی بر آنها نیست و این نانوایان بر اساس عرضه و تقاضا نان خود را به مردم عرضه می کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان همچنین گفت: براساس مصوبه کارگروه آرد و نان استان، نانوایانی که از آرد یارانه ای استفاده می کنند، اصلا مجاز به استفاده از کنجد نیستند و تنها نانوایان سنگکی مجاز به استفاده از کنجد آن هم با نرخ مصوب هستند و در اصل این مصوبه موجب می شود نانوایان به بهانه کنجد، نان را گران نکنند.

وی همچنین در باره ذخیره گندم استان اصفهان، گفت: در حال حاضر مقدار زیادی گندم در کشور ذخیره است و ایران با شرکت در مناقصه ای بخشی از گندم مورد نیاز خود را از خارج تامین کرده است، همچنین با وجود کاهش بارش ها تولید گندم در سایر استان ها انجام شده است.

قاضی عسگر درباره برخی شایعات مبنی بر اینکه ذخیره گندم استان و کشور تا دو ماه دیگر به صفر می رسد، توضیح داد: همواره طبق برنامه بخشی از گندم مورد نیاز کشور، از خارج وارد می شود.

وی گفت: امسال یارانه گندم حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است، اما نگرانی ما این است که این یارانه در دلالی و قاچاق از بین نرود و به دست مردم نیازمند واقعی برسد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران