گام مهم متخصصان برای تولید مواد اولیه خالص‌سازی داروها در تبریز


گام مهم متخصصان برای تولید مواد اولیه خالص‌سازی داروها در تبریز

تبریز - ایرنا - متخصصان جوان یک شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری تبریز با تولید رزین‌های کروماتوگرافی گام مهمی برای خودکفایی در تامین مواد اولیه خالص‌سازی داروها برداشتند.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده این محصول روز یکشنبه در گفت وگویی اظهار کرد: تولید رزین های کروماتوگرافی پیش از این صدرصد در انحصار امریکا و کشورهای اروپایی بود که متخصصان ما توانستند این محصول استراتژیک را از انحصار درآورند.

دکتر فرهادی مهم ترین کاربرد رزین ها را در صنایع بیوتکنولوژی برای خالص سازی داروهای بیوتکنولوژی اعلام کرد و گفت: این مواد همچنین در تولید داروهای بیماری های صعب العلاج کاربرد داشته و نیز یکی از مواد اولیه تولید واکسن کرونا است.

وی نیاز کشور به این محصول را بیش از هزار لیتر در سال اعلام و خاطرنشان کرد: این شرکت دانش بنیان قصد دارد با راه اندازی خط تولید نیمه صنعتی نیمی از نیاز کشور به این مواد را تامین کند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان مزایای محصول تولیدی این شرکت را کاهش ۵۰ درصدی قیمت و جلوگیری از خروج ارز، قابل رقابت با محصولات خارجی و در دسترس بودن و دانش فنی بالا اعلام کرد و گفت: هر لیتر رزین کروماتوگرافی بین ۱۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که با تولید آن در داخل و کاهش ۵۰ درصدی قیمت، صرفه جویی ارزی فراوانی برای کشور به ارمغان می آورد.

فرهادی محصولات تولیدی این شرکت را حاصل فعالیت یک تیم متخصص دانست و افزود: این شرکت تاکنون ۴۰ نوع رزین را در گریدهای نیمه صنعتی تولید و تجاری سازی کرده است.

به گزارش ایرنا، کروماتوگرافی(به انگلیسی: Chromatography) یا سَوانِگاری، روشی است در علم شیمی که برای جداسازی اجزای یک مخلوط با عبور دادن یک فاز متحرک از روی یک فاز ساکن مورد استفاده قرار می گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دشمن دائماً در حال توطئه است و از روش‌ های مختلف جاسوسی و نفوذ استفاده می‌ کند