زاهدی: فناوری، نوآوری و خلاقیت اولویت اصلی جهاددانشگاهی است


زاهدی: فناوری، نوآوری و خلاقیت اولویت اصلی جهاددانشگاهی است

عضو کمیسیون آموزش مجلس توجه به فناوری و نوآوری را اولویت اصلی جهاددانشگاهی دانست و بیان کرد: جهاددانشگاهی به میزانی به رشد و بالندگی رسیده که با ایجاد شرکت های دانش بنیان و به کارگیری نیروهای جهادی و در عین حال متخصص و متعهد، اشتغال زایی و درآمدزایی و همچنین رفع نیازهای کشور را دنبال می کند.

دکتر"محمدمهدی زاهدی" در گفت و گو با ایسنا، با تبیین اقدامات جهاددانشگاهی و نقش آن در توسعه کشور گفت: در پی فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی(ره) مبنی بر تشکیل شورای انقلاب فرهنگی، جهاددانشگاهی در سال ۱۳۵۹ به‌منظور تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی به‌عنوان یک نهاد انقلابی تاسیس شد.

وی با بیان اینکه در سال های اول انقلاب فضای سیاسی به فضای فناوری، توسعه دانش و به کارگیری در حوزه های کاربردی ارجحیت داشت، تصریح کرد: اکنون جهاددانشگاهی در بیشتر حوزه ها مخصوصا حوزه های بنیادی مثل نفت، دانش بنیان، گیاهان دارویی و ... پرچمداری می کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: جهاددانشگاهی تاکنون نشان داده که با خلاقیت و نوآوری برخی از نیازهای کشور را برطرف کند.

وی توجه به فناوری و نوآوری را اولویت اصلی جهاددانشگاهی دانست و بیان کرد: جهاددانشگاهی به میزانی به رشد و بالندگی رسیده که با ایجاد شرکت های دانش بنیان و به کارگیری نیروهای جهادی و در عین حال متخصص و متعهد، اشتغال زایی و درآمدزایی و همچنین رفع نیازهای کشور را دنبال می کند.

زاهدی با اشاره به فناوری ها و نوآوری های جهاددانشگاهی در راستای رفع نیازهای کشور عنوان کرد: جهاددانشگاهی هم‌اکنون در حوزه‌های پژوهش و فناوری، فرهنگ، آموزش،‌ کارآفرینی و اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی در حال فعالیت است.

وی افزود: حوزه‌ی پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی در دوران دفاع مقدس بسیار فعال بود و جهادگران جهاددانشگاهی با روحیه‌ی جهادی و تفکر خودکفایی، ده‌ها پروژه‌ی نظامی را در زمینه‌های مختلف طراحی و ساخته و تعمیر ادوات نظامی، اقدامات پدافندی، جنگ الکترونیک و ... به انجام رساندند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی فرستنده‌های رادیویی پرقدرت Power Transmitter، ایجاد پوشش رادیویی FM با قدرت بالا برای محدوده ی شهری و مناطق مرزی و حساس، طراحی و تولید UPS ها با تکنولوژی روز دنیا و مطابق با استاندارد IEC جهت صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی، سامانه پیشگیری از تشکیل رسوب در کف مخازن نفتی را از جمله دستاوردهای فنی- مهندسی و علوم پایه جهاددانشگاهی برشمرد.

وی افزود: مرکز توسعه محصولات پیشرفته پزشکی رویان، ساخت داروهای نانو در بهبود و درمان سرطان به روش فتودینامیک درمانی، لوسیمد (Lucimed) اولین برند ایرانی لاروهای استریل در درمان زخم‌های مزمن به روش MDT (Maggot Debridement Therapy)، تأسیس بانک جنین منجمد با جنسیت دلخواه از گاوهای ممتاز نژادهای مختلف با هدف تسریع شاخص‌های اصلاح نژادی و طراحی و تولید محصولات قابل کاربرد در درمان سرطان با استفاده از فناوری‌های نوین از مهمترین دستاوردهای جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید