جذب 330 فقره وام تسهیلات مسکن برای ایثارگران کهگیلویه


جذب 330 فقره وام تسهیلات مسکن برای ایثارگران کهگیلویه

رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه از جذب 330 فقره وام تسهیلات مسکن برای ایثارگران این شهرستان خبر داد و گفت: کسانی که مشکل جذب وام نداشته باشند می‌توانند از این وام‌ها بهره‌مند شوند.

عادل شریعت‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا به تشریح بخشی از عملکرد اداره بنیاد شهید دهدشت از زمان تصدی خود در این نهاد پرداخت و اظهار کرد: در این مدت اجرای طرح سپاس و مراجعه خادم به مخدوم و دیدار و سرکشی و تکریم جامعه هدف به تعداد پنج هزار و ۳۳۹ مورد بوده است.

وی، طرح پرونده جانبازان صعب العلاج جهت حق پرستاری در کمیسیون پزشکی و تایید ۳۸ نفر، پیگیری و برقراری معیشت برای جانبازان زیر ۲۵درصد معسر و فاقد درآمد به تعداد ۲۱۱ نفر، پیگیری و برقراری حق نگهداری ماده ۲۲ و ۲۶ واجدین شرایط بر اساس سهمیه تخصیصی به شهرستان، توزیع و تجهیزات پزشکی بین واجدین شرایط با ارائه نظر پزشکان متخصص معالج و پیگیری و پرداخت بدهی های معوق سنوات قبل حوزه فرهنگی، پشتیبانی و حقوق معوق کارکنان پروژه ای طی سالهای ۹۶ و ۹۷ به مبلغ بیش از دو میلیارد ریال را بخشی از عملکرد بنیاد شهید طی دو سال اخیر عنوان کرد.

شریعت‌پور افزود: تسهیلات مسکن ۳۳۰ فقره وام در شهرستان به گونه ای مدیریت و برنامه ریزی شد که مراجعات و اعتراضات به حداقل رسید و آرامش بر بنیاد حاکم و کسانی که قدرت جذب وام داشته باشند مشکلی برایشان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات رفاهی به جامعه ایثارگری خود نوعی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است گفت: استراتژیک بنیاد طی دو سال گذشته رفع مشکلات معیشتی بود که در این راستا پرداخت مطالبات معوق جامعه ایثارگری، پاداش شاهد تا آخر سال ۱۳۹۷ انجام و معوق ماده ۳۸ جانبازان طی دو مرحله که مرحله سوم آن آخر مرداد ماه پرداخت می‌شود.

وی همچنین از پرداخت تسهیلات به جامعه هدف این نهاد خبر داد و گفت: در این راستا اشتغال زایی برای ۱۶۴ نفر ایجاد شد.

شریعت‌پور گفت: پرداخت شهریه معوق سنوات قبل دانشجویان شاهد و ایثارگر، فارغ التحصل و مشغول به تحصیل دانشگاه های آزاد اسلامی، پیام نور و علمی و کاربردی به طوری که در سال ۹۷ دانشجویان جهت انتخاب واحد و اخذ مدرک پایان تحصیالت با مشکل اساسی روبرو و اساسی ترین چالش بعد از بحث اشتغال همین موضوع برای بنیاد بوده است.

رییس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کهگیلویه برگزاری یادواره‌های حوزه‌ای، بخشی، شهرستانی و ملی و مذهبی، اجرای مسابقات تیراندازی مخصوص کارکنان اداره، برنامه‌های ورزشی به مناسبت سالروز ورود آزادگان، تعویض پرچم‌های گلزار شهدا، اجرای مسابقات قرآنی و تجلیل از ۵۰ نفر برگزیده و مصاحبه تاریخ شفاهی با والدین و همسران شهدا جهت ثبت در آرشیو بنیاد برای اولین بار ۱۱۵ نفر را از جمله دیگر فعالیت‌های این اداره عنوان کرد.

شریعت‌پور افزود: ساماندهی تابلوهای بزرگ شهدای دو برادری، روحانی، دانشجو، پد خندق و افتخار استان شهید زرین در سطح بلوارهای شهر دهدشت و ورودی شهر سوق به تعداد ۸ تابلو انجام شد.

وی ساخت یادمان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با رشد فیزیکی ۳۰ درصد در محوطه بنیاد شهید از طریق ظرفیت خیران و بودجه غیردولتی و برگزاری کارگاههای آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به تعداد ۵۰ کارگاه را از دیگر عملکرد اداره بنیاد شهید عنوان کرد.

به گزارش ایسنا؛ شریعت‌پور از رایزنی و استمداد امام جمعه دهدشت در خصوص آرزوی دیرینه بنیاد شهید و خانواده شهدا در خصوص نصب یک دستگاه ترانس برق توسط شرکت توزیع نیروی برق در گلزار شهدا تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !