150 عنوان برنامه عید غدیر در خراسان جنوبی اجرا می‌شود


150 عنوان برنامه عید غدیر در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

بیرجند - ایرنا - دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان جنوبی گفت: با توجه به دهه ولایت و امامت، 150 عنوان برنامه عید سعید غدیر خم در 11 شهرستان استان اجرا می‌شود.

محمد حاجی زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد برنامه ۷۰ عنوان محوری استخراج و در اختیار شهرستان‌ها قرار گرفته تا بر اساس مقتضیات و در نظر گرفتن شرایط کرونا اجرایی شود.

وی ادامه داد: عید قربان تا غدیر مقطع متصل است و یادآور اطاعت پذیری ۲ پیامبر خدا از قربان تا غدیر است.

حاجی زاده اظهار داشت: در نشست ۸۴۱ شورای انقلاب فرهنگی مصوب شد که از سال آینده در روز عید قربان آغاز دهه امامت و ولایت در تقویم نهاده شود.

وی دیدار با نماینده ولی فقیه، آغاز کاروان‌های شادی در سراسر استان، نور افشانی، سرکشی و دلجویی از خانواده شهدا و ایثارگران، تجلیل از سادات، نصب پرچم بر روی تمامی خودروها و تزیین منازل، بازار و اصناف را از مهمترین برنامه‌های اجرایی عنوان کرد.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان جنوبی با بیان اینکه امشب شب میلاد امام هادی(ع) است افزود: زیارت جامعه کبیره یادگار ایشان است که درخواست کردیم این زیارت در تمامی مساجد و منازل و ادارات برگزار شود.

وی برپایی جلسات علنی با حضور شخصیت‌های شیعه و سنی با محوریت در پرتو ولایت، ایستگاه‌های ماشین نویسی، ترویج نماز و اعمال ویژه غدیر، اجتماع غدیریون با جمعیت محدود، ترویج و توسعه سفره طعام علوی، ترویج سنت عیدی دادن و عیدی گرفتن، میلاد موسی بن جعفر و اقامه زیارت امین الله را از دیگر برنامه‌ها بیان کرد.

حاجی زاده با بیان اینکه عید بزرگ مباهله در راه است و باید به عنوان اثبات حقانیت اهل بیت مورد توجه ویژه قرار گیرد افزود: طرح سراسری احسان علوی وکمک‌های مومنانه با توجه به اوضاع کنونی با هدف ترویج سیره امیرالمومنین(ع) و ‌پویش‌های مردمی برای افزایش شور و نشاط اجتماعی را در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه جذب نسل جوان با مشارکت حداکثری بانوان در دستورکار ویژه بنیاد بین المللی غدیر است تصریح کرد: تبیین بعد حکومتی غدیر سیاست بعدی ما است تا بدانیم که چطور باید تبعیت و پیروی کنیم و تاکید ما تبیین غدیر به یک فرهنگ خودجوش مردمی همچون محرم و عاشورا است.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان جنوبی، پویش مولود مبارک، من خادم غدیری‌ام، خانواده غدیر ‌طرح روشنا را از مهمترین پویش‌هایی عنوان کرد که در دهه امامت و ولایت عملیاتی خواهد شد و گفت: پویش خانواده غدیر با هدف شور و نشاط در خانواده با اولویت جشن‌های خانگی است که به بهترین تزیینات جشن‌های خانوادگی جوایزی اعطا می‌شود.

خیران می‌توانند با واریز وجوه خود به شماره کارت بانک تجارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۶۵۸۲۹۹۹ بنیاد بین المللی غدیر در برنامه‌های این عید سعید مشارکت کنند و برای شرکت در مسابقه خانواده غدیر از طریق شماره واتساپی ۰۹۴۴۰۶۵۵۶۷۱ تصاویر تزیینات جشن خانوادگیشان را ارسال که به بهترین‌ها جوایزی ارزنده اهدا خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟