45 درصد دانش آموزان متوسطه دوم خراسان شمالی به هنرستان ها می روند


45 درصد دانش آموزان متوسطه دوم خراسان شمالی به هنرستان ها می روند

بجنورد - ایرنا- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در سال تحصیلی آینده (1401-1400) طبق برنامه هدایت تحصیلی 45 درصد از دانش آموزان پایه دهمی باید در هنرستان ها ادامه تحصیل بدهند.

سید محمد سیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت : در سال تحصیلی جاری ۳۴ درصد از دانش آموزان پایه دهمی در مدارس هنرستان به تحصیل اشتغال دارند که با برنامه ریزی باید این آمار به حدود ۴۵ درصد برسد.
وی اضافه کرد : در سال جاری امسال ۱۳ هزارو ۵۱۰ دانش آموز در سطح این استان واجد شرایط انتخاب رشته و هدایت تحصیلی برای ورود به پایه دهم در مقطع متوسطه دوره دوم هستند که از این تعداد ۶ هزار و ۹۶۵ دانش آموز پسر و مابقی دختر هستند گفت: میزان دانش آموز در انتخاب رشته و هدایت تحصیلی نسبت به سال گذشته حدود ۲ هزار نفر بیشتر شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: هدایت تحصیلی در واقع به معنای راهنمایی و مشخص کردن یک مسیر برای ادامه تحصیل در رشته های مختلف است تا بر اساس آن دانش آموزان به طور آگاهانه و آزادانه مسیر تحصیلی خود را مشخص کنند.

سیدی اظهار داشت : این طرح با هدف افزایش آگاهی دانش آموزان، برای انتخاب بهتر به صورت آگاهانه و آزادانه در انتخاب مسیر زندگی در جهت تضمین آینده شغلی آنان انجام می شود.

وی لازمه هدایت تحصیلی صحیح را در خواسته دانش آموز ، توجه خانواده و مدرسه به این موضوع دانست و افزود: دانش آموزان در فرم های هدایت تحصیلی ، اولویتهای مورد علاقه خود را انتخاب می کنند و دانش آموزانی که حد نصاب رشته مورد علاقه را کسب کنند، می توانند در رشته دلخواه ثبت نام کنند.

سیدی با بیان اینکه مشاوران آموزش و پرورش در ایام هدایت تحصیلی درمدارس و مراکز مشاوره مستقر هستند، تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۲۱۰ مشاور در سطح مدارس استان داریم این افراد در پایگاه مشاوره تحصیلی به دانش آموزان و اولیا آنها خدمات مشاوره‌ای در خصوص رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی در جامعه ارائه می‌دهند.

وی افزود: دانش‌آموزان پایه نهم می توانند با ورود به سامانه pada.medu.ir برنامه هدایت تحصیلی خود را دریافت کنند و اگر دانش‌آموزی برای ورود به یک رشته خاص نمره نیاورده باشد، می‌تواند مجدد در آزمون تغییر رشته شرکت کند.

۱۸۰هزار دانش آموز و پیش دبستانی در بیش از ۲ هزار باب مدرسه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار معلم تحصیل می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید