کلینیک تخصصی بیماری‌های سالمندی غرب خراسان رضوی فعال شد


کلینیک تخصصی بیماری‌های سالمندی غرب خراسان رضوی فعال شد

سبزوار- ایرنا- مدیر کلینیک ویژه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: کلینیک تخصصی بیماری‌های سالمندی این دانشگاه با حضور متخصصان طب سالمندی برای پوشش جمعیت هدف در مناطق غربی استان خراسان رضوی آغاز به کار کرد.

دکتر رضا فروزان روز یکشنبه در آیین راه اندازی این مرکز درمانی سالمندان اظهار داشت: با راه اندازی این کلینیک، خدماتی شامل ارزیابی جامع، پیشگیری، تشخیص زودهنگام و درمان بیماری‌های شایع دوران سالمندی، اختلالات تعادلی و حرکتی و سقوط، اختلال خواب و مشکلات تغذیه ای به سالمندان قابل ارائه است.

وی تصریح کرد: ارزیابی سالمندان به لحاظ تعداد داروهای مصرفی همزمان، ارائه آموزش و مشاوره به مراقبان و خانواده بیماران از دیگر خدماتی است که این کلینیک تخصصی به گروه‌های هدف ارائه می کند.

مدیر کلینیک ویژه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: تمامی افراد بالای ۶۰ سال می توانند از طریق سامانه نوبت دهی در روزهای یکشنبه و سه شنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ با مراجعه به این کلینیک، واقع در بلوار توحیدشهر، جنب مرکز آموزشی درمانی واسعی سبزوار، خدمات مورد نیاز را با تعرفه دولتی دریافت کنند.

دکتر فروزان افزود: همچنین با پیگیری و برنامه ریزی انجام شده، کلینیک‌های اختلالات خواب و حافظه سالمندان در آینده ای نزدیک در سبزوار راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: رشته بالینی تخصص بیماری های سالمندان، مشکلات و بیماری‌های داخلی و مغز و اعصاب سالمندان را در کنار سندروم های اختصاصی سالمندان به صورت یک مجموعه ویزیت کرده و درمان ها را با توجه به مشکلات سالمندان ارائه می کند.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...