تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی ابرکوه 18 درصد افزایش یافت


تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی ابرکوه 18 درصد افزایش یافت

یزد- ایرنا- رییس شعبه تامین اجتماعی ابرکوه گفت: از سال 1392 تاکنون تعداد بیمه شدگان اصلی و تبعی شهرستان با 18 درصد افزایش از 30 هزار و 874 نفر به 37 هزار تن رسیده است.

عباس حمیدی زاده روزیکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۶۷ درصد جمعیت شهرستان تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند، افزود : افزایش بیمه شدگان در حوزه اشتغال و تمایل افراد به برخورداری از مزایای صنعت بیمه ، ارایه خدمات مطلوب به افراد ذینفع و اطلاع رسانی علت افزایش تعداد بیمه شدگان است .

وی اظهار کرد: همچنین مبلغ مستمری پرداخت شده در هشت سال گذشته از ۹۹ میلیارد و ۳۵۱ میلیون ریال در سال ۱۳۹۲ با تدبیر و رویکرد حمایتی دولت هم اکنون به بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

تعهد دولت دوازدهم هفت برابر افزایش یافت

حمیدی زاده تصریح کرد: پرداختی ها در قالب تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت در دولت دوازدهم در شهرستان هفت برابر افزایش یافت.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت مبنی بر ارایه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی برای رفاه حال افراد زیرپوشش افزود: ۹۵ درصد مراجعه بیمه شدگان و مسوولان کارگاه‌ها به شعبه ابرکوه کاهش یافت.

به گفته وی همچنین سال ۱۳۹۹، ۵۲۹ میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال بابت تعهد بلند مدت و ۴۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بابت تعهد کوتاه مدت و حدود ۲۰ میلیارد ریال بابت بیمه بیکاری به ۲ هزار و ۸۸۱ نفر از بازنشستگان ، کار افتادگان و بازماندگان تحت پوشش تامین اجتماعی پرداخت شد.

تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی ابرکوه 18 درصد افزایش یافت

حمیدی زاده ادامه داد: تعهدات کوتاه مدت اعم از غرامت دستمزد زمان بیماری ، بارداری بانوان، کمک هزینه های ازدواج و پزشکی و تعهدات بلند مدت هم شامل بازنشستگی ، از کارافتادگی و بازماندگان است که سازمان در این مورد تعهداتی دارد.

رییس شعبه تامین اجتماعی ابرکوه با بیان اینکه امسال صدور دفترچه بیمه از سوی سازمان حذف و با ارایه کد ملی خدمات انجام می شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته تا سی ام بهمن ۱۳۹۹، ۱۴ هزار و ۵۱۶ فقره دفترچه‌های درمانی صادر شد.

حمیدی زاده با بیان اینکه کارکنان هزار و ۱۵۳ کارگاه‌های تولیدی، فنی و صنعتی شهرستان زیرپوشش این بیمه هستند، گفت: ۱۹ کارگاه ارفرمایان خوش حساب جرایم آنها بخشیده شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلو متری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟