خبرهای کوتاه استان یزد


خبرهای کوتاه استان یزد

یزد - ایرنا - فرمانده انتظامی اردکان از توقیف 89 دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اکبر شفیعی افزود: برخورد با هنجارشکنان و برهم‌ زنندگان نظم و امنیت عمومی همواره در سرلوحه کار پلیس قرار داشته است.

وی گفت: ماموران در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی تعداد ۶۸ دستگاه موتورسیکلت و ۲۱ دستگاه خودرو را که فاقد مدارک، پلاک و کلاه ایمنی ،یا موجب ایجاد مزاحمت برای شهروندان شده بود توقیف و به پارکینگ منتقل شد.

***

در آستانه سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همایش مسوولان ستادهای نماز جمعه استان یزد به میزبانی شهرستان اردکان برگزار شد.

امام جمعه اردکان در این آیین با بیان اینکه خدای متعال در قرآن کریم غیر از نمازهای واجب به دو نماز شب و نماز جمعه اشاره کرده است که همین موضوع اهمیت آن را در جنبه فردی و اجتماعی و سیاسی می رساند افزود: اگر کسی بخواهد در درگاه خداوند و در امور معنوی تعالی پیدا کند لاجرم باید از راه نماز شب و مناجات در دل شب برود.

حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر گفت: درباره فضیلت نماز جمعه روایات بسیاری از اهل بیت (ع) نقل شده است و یکی از مصادیق یاد خدا در عرصه اجتماعی، نماز جمعه است.

وی با بیان اینکه خدمتگزاری در ستادهای نماز جمعه ارزش، افتخار و مسئولیت دارد و امیدواریم همه ما که منصوب به جایگاه نماز جمعه هستیم بتوانیم با عملکرد و رفتار خود عامل برکت و جذب دل های مؤمنین به این جایگاه باشیم اظهار داشت: پایگاه بسیار مهم و سرنوشت ساز نماز جمعه را به پایگاه جناحی و حزبی تبدیل نکنیم زیرا موجب دلزدگی برخی از افراد می شود.

***

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در راستای مسئولیتهای اجتماعی با پیگیری دفتر نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و همکاری شهرداری اردکان، بازسازی و احیای ساختمان قدیمی مخابرات را متقبل شد.

این ساختمان که در مرکز شهر واقع شده، سال‌ها بلا استفاده مانده است که با هماهنگی و تفاهم های به عمل آمده بعد از بازسازی با برآورد هزینه حداقل ۳۰ میلیارد ریال به عنوان مرکز فعال فرهنگی - اجتماعی فعالیت خواهد نمود.

عملیات بازسازی ساختمان طی روزهای آینده شروع می‌گردد و تاقبل از پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

***

در راستای مسئولیت های اجتماعی دومین مدرسه و آموزشگاه دارای ۱۵ کلاس توسط شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ساخته می‌شود. این آموزشگاه تحت نظارت آموزش و پرورش اردکان در منطقه جنت آباد شروع به ساخت گردیده است.

مدیر آموزش و پرورش ضمن اعلام این خبر گفت: ساخت مدرسه اول توسط چادرملو به پایان مرحله تعهد این شرکت رسیده و تکمیل آن به سازمان نوسازی مدارس واگذار شده است. کارگر ادامه داد با توجه به کمبود جدی فضای آموزشی در اردکان امیدواریم دیگر صنایع اردکان در این امر خیر ورود کنند

***

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با هدف تجهیز بخش ICU بیمارستان ضیایی اردکان که روزانه ده ها مراجعه کننده از جمله کارگران شاغل در واحدهای صنعتی را پذیرش می کند، تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال کمک اهدا کرده است.

این مبلغ در ۲ مرحله با پیشنهاد مدیر عامل شرکت و تصویب هیات مدیره، طی سال گذشته و امسال اهدا شده است.

با ساخت و تجهیز بخش ICU بیمارستان ضیایی اردکان با توجه به کمبود فضای بهداشت و درمان این شهرستان بخشی از نیاز درمانی مردم این منطقه مرتفع خواهد شد.

***

مسئول واحد ساختمان شهرداری اردکان از صدور ۱۲۴ مورد پروانه ساختمانی در سه ماه نخست سال جاری خبر داد.

علی اکبر جعفرزاده ضمن روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان این مطلب با تشریح آمار صدور پروانه در سه ماه نخست امسال گفت: از ابتدای فروردین تا پایان خرداد ماه سال جاری، ۱۲۴ مورد پروانه ساختمانی صادرشده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش ۵ درصدی آن بوده ایم.

وی افزود: از لحاظ متراژ ساخت‌وساز در سه ماه اول امسال، مجوز ساخت ۲۷ هزار و ۱۰۰ مترمربع صادر گردیده است؛این در حالی است که سال گذشته مجوز ساخت ۲۶ هزار و ۷۰ مترمربع صادرشده بود که شاهد افزایش ۳ درصدی ساخت ‌وساز از لحاظ متراژ نیز هستیم.

جعفر زاده گفت: از تعداد پروانه‌های صادره در سه ماه نخست امسال، ۹۱ مورد در پهنه R (مسکونی) و ۳۳ مورد در پهنه M (مختلط تجاری، اداری ) قرار دارند.

***

رییس آتش‌نشانی مهریز گفت: با حضور به موقع نیروهای زیرپوشش، بامداد امروز ( یکشنبه ) آتش‌سوزی یک دستگاه خودروی سمند در یکی از محلات شهرستان مهار شد.

سیدمحمد حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آتش‌نشانان بعد از وقوع حادثه و اطلاع از موضوع در محل حاضر و وظیفه خود را انجام دادند.

وی ادامه داد: علت وقوع حادثه از سوی کارشناسان آتش‌نشانی زیرپوشش شهرستان در دست بررسی است در در اسرع وقت برای اطلاع شهروندان اعلام می‌شود.

این مسوول ۳۰ تیرماه امسال به ایرنا گفته بود: با حضور به موقع نیروهای زیرپوشش، آتش‌سوزی یک واحد دامداری در حومه شهر مهار و از سرایت به سایر بخش‌ها پیشگیری شد.

حسینی افزود: آتش‌نشانان با حضور به موقع و سرعت عمل بالا توانستند پس از چندین ساعت عملیات طاقت‌فرسا، شعله‌های آتش در حال سرایت را مهار و کاملا خاموش کنند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

***

آتش‌سوزی اتوبوس خط واحد در یزد ۲ مصدوم برجا گذاشت که برای مداوا به بیمارستان شهدای محراب منتقل شدند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان اورژانس و فوریت‌های پزشکی یزد، این حادثه در بلوار صابر یزدی و در زمان تعمیر اتوبوس پارک شده رخ داده است.

اشاره بیشتری به وقوع این حادثه در یزد نشده است .

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید