35هزار محتوای آموزشی کارآفرینی کشوری در البرز تولید شد


35هزار محتوای آموزشی کارآفرینی کشوری در البرز تولید شد

کرج- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش البرزاعلام کرد: 35 هزار محتوای آموزشی کارآفرینی در این استان ویژه باشگاه کارآفرینی کانون های فرهنگی تربیتی کشور در بستر شبکه شاد تولید شد.

سالار قاسمی روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا هدف از تولید این محتواهای آموزشی را تقویت ذهنی و ویژگی های کارآفرینی در بین دانش آموزان، گسترش سطح آموزش و آشنایی آنان با مدل کسب و کار برای پیشرفت آینده کشور ذکر کرد.

مدیرکل آموزش وپرورش البرز، بهبود مهارت های اساسی مانند تفکر پیوندی، آزمایشگری، توانایی کارگروهی، شبکه سازی و حل مساله را از دیگر اهداف در دستور کار قرار گرفتن محتوای آموزشی در باشگاه کارآفرینی کانون های فرهنگی تربیتی کشور برشمرد.

وی از کسب و کار اینترنتی، فرآیند تولید و عرصه محصولات صنایع دستی و سنتی،آشپزی و صنایع غذایی خانگی،ساخت بدلیجات،چرم دوزی و نمد، پرورش گیاهان و محصولات گلخانه ای،مفاهیم کارو کارآفرینی،خیاطی و بافت، نشانه های کارآفرین شدن، ریسک پذیری، اهمیت وجایگاه کارآفرینی، ساخت وسایل تزئینی و خانگی با چوب، استفاده از مواد دوریختنی و کارگاه عملی کار و مهارت را ازجمله محتواهای آموزشی تولید شده در البرز عنوان کرد.

قاسمی خاطرنشان کرد: باشگاه کارآفرینی فرصت مناسبی برای تحقیق و پرسش جامعه هدف درحوزه کسب و کار،شناسایی و توانمندی ‌شان در این عرصه است.

وی با اشاره به اینکه باشگاه کارآفرینی درکانون های فرهنگی تربیتی ۳۲ استان فعال شده است،یادآورشد: دانش آموزان در طول سال تحصیلی به غیر از فضای آموزشی – تربیتی مدرسه و دروس تئوری با فضای کسب و کار نیز آشنا می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: کلاس های آموزش کارآفرینی برای دانش آموزان در فضای مجازی و به صورت حضوری البته با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و تعداد کم علاقه مندان در کانون های فرهنگی تربیتی این استان در حال برگزاری است.

وی محورهای آموزشی و مهارتی این باشگاه را دربخش پژوهش های پزشکی،دست سازه ها، ایده های جذاب و خلاقانه کارآفرینی در فضای مجازی، فعالیت های ادبی، آزمایشگاهی و اختراع، گردشگری و بوم گردی عنوان کرد.

قاسمی تاکید کرد: در این طرح ملی تربیت نسل آینده کارآفرینان نوآور کشور با تکیه بر تفاوت‌های فردی، استعداد و علایق منحصر به فرد دانش آموزان، پرورش نوجوانان متناسب با توانایی‌ها و استعدادهای آنها، دنبال می شود.

استان البرز با ۱۲ کانون فرهنگی تربیتی از آبان ماه سال ۹۹ میزبان دبیرخانه باشگاه کارآفرینی کشورشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟