هواشناسی: گلستان بارانی می‌شود


هواشناسی: گلستان بارانی می‌شود

گرگان - ایرنا - مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: بررسی مدل‌ها و نقشه‌های پیش یابی نشان می‌دهد که با تقویت جریانات شمالی و مرطوب در روزهای پایانی هفته جاری شاهد بارش‌ باران و کاهش نسبی دما در این استان خواهیم بود.

نوربخش داداشی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت که سامانه ناپایدار بارشی به تدریج از روز سه‌شنبه /پنج مرداد/ به استان گلستان نفوذ پیدا کرده و فعالیت آن تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: پیامد این سامانه ناپایدار جوی، بارش‌های نسبتا موثری در بیشتر نقاط گلستان است که می‌تواند بخشی از نیاز آبی اراضی زراعی و باغی استان را تامین کند.

داداشی اضافه کرد: رعد و برق، تندباد موقتی، کاهش نسبی دما و احتمال وقوع سیلاب از دیگر پیامدهای ورود سامانه ناپایدار جوی به استان گلستان است.

مدیرکل هواشناسی گلستان همچنین گفت که تا قبل از ورود این سامانه بارشی، روزهای صاف و آفتابی با دمای متعادل در سطح استان خواهیم داشت.

استان گلستان با گستره افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع و برخورداری از هفت اقلیم آب و هوایی، ۲۸ مرکز باران سنجی برخط و ۱۴۰ مرکز ایستگاه هواشناسی دارد.

این استان شمالی همچنین با داشتن ۵۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی، ۳۳ هزار هکتار اراضی باغی، چهار میلیون واحد دامی، ۸۶۰ هزار هکتار مرتع، ۴۵۲ هزار هکتار جنگل و دسترسی به ۱۱۰ کیلومتر ساحل دریای خزر، سالانه ۵.۲ میلیون تن انواع محصول و تولیدات زراعی، باغی و دامی را توسط افزون بر ۲۲۰ هزار بهره‌بردار به ارزش تقریبی ۱۹۰ هزار میلیارد ریال تولید و روانه بازار مصرف داخلی و خارجی می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول