فرماندار: کمبود آب مهم‌ترین چالش شاهرود است


فرماندار: کمبود آب مهم‌ترین چالش شاهرود است

شاهرود - ایرنا - فرماندار شاهرود گفت: پراکندگی بارش ها و کمبود آب برای حوزه های کشاورزی و مصرف خانگی مهم‌ترین دغدغه این شهرستان است.

به گزارش ایرنا، ابوطالب جلالی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود، افزود: زمانی کشاورزی در شهرستان با توجه به پراکندگی بارش ها و فراوانی آب پر رونق بود اما در سال های اخیر به دلیل کم بارشی، بسیاری از زمین های کشاورزی کاربری خود را دست دادند.

وی با بیان اینکه برخی کشاورزان به دلیل کمبود آب مجبور به تغییر کاربری زمین های زراعی شدند، اظهار داشت: برخی از این تغییر کاربری ها سرآغاز تخلف های دیگر و موجب تشکیل پرونده های جدید قضایی شد.

جلالی ادامه داد: امروز برگشت به قبل اتفاق خوبی را رقم نمی زند چرا که در شرایط کمبود آب برخی تغییر کاربری ها موجب اتلاف سرمایه گذاری ها هم شده است.

فرماندار شاهرود با اشاره به اینکه در این شهرستان تامین آب از منابع سطحی نزدیک به صفر است، تصریح کرد: به طور عمومی موضوع ایجاد چاه های جدید دغدغه های زیادی را بوجود آورده است.

وی با بیان اینکه رفع این چالش ها نیاز به تحول دارد، ابراز داشت: بخشی از این برنامه تحولی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در راس دستگاه قضا اجرا شد.

فرماندار شاهرود با اشاره به اینکه اختلاف دما به عنوان یک ظرفیت در این شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: این ظرفیت با برنامه ریزی مناسب می تواند موجب توسعه و تحول شود.

جلالی با بیان اینکه اختلاف دما در یک منطقه جغرافیای به مانند شهرستان شاهرود زمینه بروز دغدغه های زیادی را فراهم کرده است، افزود: دمای ۲۰ درجه زیر صفر و بالای ۴۵ درجه در یک پهنا موجب به وجود آمدن مشکلات و خسارت هایی در کشاورزی و ایجاد محدودیت هایی در شهرستان شده است.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه برخی از مشکلات ریشه در زمان و مدیریت دارد، اظهار داشت: امروز باید به مشکلات نوعی دیگر نگاه شود، اگر تخلفی در قبل صورت گرفته است امروز آن تخلف شکل ظاهرش به لحاظ کیفیت نشان از یک سرمایه دارد.

وی با بیان اینکه فرصت های بسیار خوبی در شهرستان شاهرود وجود دارد، ابراز داشت: مردم ولایتمدار و متدین، منابع طبیعی و خدادادی، قرار گرفتن در محل تردد زائران، مسافران و گردشگران و وجود معادن بسیار از ظرفیت های مهم شاهرود به شمار می روند.

فرماندار شاهرود ادامه داد: مسوولان در حوزه قضایی با توجه به ظرفیت هایی که از قبل بوده و اکنون از بین رفته است باید نگاه متفاوت تری به ظرفیت های جدید داشته باشند.

در این آیین روح الله اسماعیلیان رییس سابق دادگستری تودیع و احمد مطهری نسب به عنوان رییس جدید دادگستری شهرستان شاهرود معرفی شد، همچنین عبدالجواد پارسا فر تودیع و حجت الاسلام و المسلمین رضی پارسامنش به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود معرفی شد.

این آیین با حضور مسوولان استان و شهرستانی در محل دادگستری شهرستان شاهرود برگزار شد.

هفت دادیار ،۲ بازپرس ،یک معاون دادستان و خود دادستان به مجموع پرونده های قضایی شاهرود رسیدگی می کنند.

به گفته دادستان شاهرود ورودی پرونده های قضایی این شهرستان در هر ماه ۱۴۰ تا ۱۵۰ فقره است.

پارسافر از ۳۰ خرداد ۹۸ به عنوان دادستان شاهرود آغاز به کار کرد. وی سال ۹۴ از شهرستان طبس به شاهرود منتقل شد و در سمت معاون قضایی این شهرستان هم فعالیت کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس