به گزارش کرب و بلا، «آیت‌الله سید محمدجواد علوی بروجردی» استاد برجسته حوزه علمیه قم در مراسم رونمایی از کتاب «مقتل‌الحسین (ع)» که ظهر شنبه در مسجد اعظم حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به تجمع‌های مختلفی که با بی‌توجهی مسئولین نهادهای بهداشتی برگزار می‌شود، از هجمه‌هایی که به برگزاری هیئت‌های مذهبی وارد می‌شود، انتقاد کرد.

وی بر ضرورت دستورالعمل های بهداشتی در تجمع‌‎های مذهبی تاکید و تصریح کرد: نباید با غرض‌ورزی‌ها، دستگاه امام حسین (ع) را تضعیف کنیم.

تولیت مسجد اعظم قم با تأکید بر اینکه اگر هیئت‌ها و عزاداری‌ها نبودند، نشانی از دین و حوزه نبود، یادآور شد: منبری‌ها و مداحان در اقامه عزای سیدالشهدا (ع) نقش به‌سزایی دارند.

علوی‌ بروجردی همچنین در بیان اهمیت اقامه عزا بر سیدالشهدا (ع) اظهار داشت: ائمه بزرگوار ما مدام به اقامه عزا برای امام حسین (ع) می‌پرداختند و این ذکر مصیبت‌ها خاص ایام محرم نبود، امام صادق(ع) در هر بهانه‌ای عزای امام حسین(ع) را برپا می‌کردند، بعد از ایشان علمای دین همواره به ذکر وقایع عاشورا اهتمام خاصی می‌ورزیدند.

این استاد حوزه علمیه قم نقل وقایع کربلا را موجب ماندگاری این حادثه دانست و افزود: امام حسین(ع) به برخی از اصحاب خود سفارش می‌کردند اتفاقات کربلا را نقل کنند. در این راستا حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) برای این کار مأموریت ویژه داشتند و اگر ناقلین حکایت‌های کربلا نبودند، این رویداد فراموش می‌شد.