بانوان کیش در 27 قشر مختلف شبکه سازی شدند


بانوان کیش در 27 قشر مختلف شبکه سازی شدند

کیش - ایرنا - رییس اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش گفت: بانوان ساکن در این جزیره بر حسب فعالیت خود در 27 قشر شبکه سازی شدند.

عالمه خسروی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شبکه سازی بانوان کیش به منظور ارتقای سطح مشارکت اجتماعی زنان جزیره در تصمیم سازی های منطقه آزاد از جمله اهداف و رویکرد های این اداره است.

وی اضافه کرد: در این راستا دستگاه‌ها، نهادها و ادارات مختلف مستقر در جزیره نسبت به معرفی نماینده بانوان فعال و شاغل در آن به این اداره معرفی شده و تا کنون ۵۱ نفر نماینده ساماندهی شده اند.

وی اضافه کرد: دانشگاهیان با هفت نماینده، اصناف با ۶ نماینده بیشترین تعداد را داشته و پس از آن جامعه خانه داران، مشاوران حقوقی، هنرمندان، بیمه، بانک ها و بورس در سایر فراوانی قشرهای مختلف قرار دارندو

خسروی با بیان اینکه شبکه سازی بانوان کیش از شهریور سال ۱۳۹۸ انجام شده و تا کنون نیز نمایندگان معرفی شده نیز در چند نوبت خواسته ها و چالش های پیش روی خود در جلسات مختلف به مسوولان جزیره منتقل کرده اند.

وی افزود: بیشترین کارد این شبکه ها در زمینه های امور اجتماعی از جمله غنی سازی اوقات فراغت بانوان، توانمند سازی و افزایش سهم مشارکت آنان در جزیره خواهد بود که اداره امور زنان این اهداف را دنبال می کند.

اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش براساس قوانین موجود در منشور حقوق و مسئوولیت‌های زنان تاسیس شده است.

این منشور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و در سال ۸۳ ابلاغ گردیده و برعدالت جنسیتی که باید در حوزه های مختلف برای ایجاد تعادل بین جامعه مردانه و زنانه حاکم باشد تاکید دارد.

بر اساس سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵ حدود ۱۸ هزار نفر از جمعیت ۴۲ هزار نفری کیش را بانوان تشکیل می دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار