توبیخ برای نمایش چهره یکی از پیامبران در برنامه تلویزیونی


 در کویت یک برنامه تلویزیونی چهره یکی از پیامبران اولوالعزم را بدون داشتن مجوز نمایش داد، به همین دلیل سازندگان این برنامه توبیخ شده و مورد پیگرد قانونی قرار گرفتند. به نقل از آرتی، در پی نمایش چهره حضرت ابراهیم (ع) در یک برنامه تلویزیونی، وزارت اطلاعات کویت اعلام کرده است که این کار مغایر […] نوشته توبیخ برای نمایش چهره یکی از پیامبران در برنامه...

به نقل از آرتی، در پی نمایش چهره حضرت ابراهیم (ع) در یک برنامه تلویزیونی، وزارت اطلاعات کویت اعلام کرده است که این کار مغایر با قوانین کمیسیون گفتمان دینی این وزارتخانه بوده و با عوامل سازنده این برنامه برخورد خواهد کرد.

سخنگوی وزارت اطلاعات کویت عنوان کرده است که این برنامه تلویزیونی کویتی متوقف خواهد شد و سازندگان برای ارائه توضیحات و پاسخ به این پرسش که چرا از قبل درباره نمایش یک شخصیت دینی و یکی از پیامبران اولوالعزم با کمیسیون مذهبی این وزارتخانه مشورت نکرده‌اند، فرا خوانده می‌شوند.

وزارت اطلاعات کویت خواهان این است که تمامی محتوای دینی فیلم‌ها و سریال‌ها قبل از نمایش، به کمیسیون گفتمان دینی این وزارتخانه ارائه شده و توسط این کمیته بررسی شوند تا از سلامت آن‌ها در همه جوانب اطمینان حاصل شود.

یکی از نمایندگان مجلس کویت نیز با واکنش به برنامه مذکور، از وزارت اطلاعات درخواست کرده تا برای بررسی این موضوع و برخورد با عاملان اقدام کنند. این نماینده نمایش چهره حضرت ابراهیم (ع) در تلویزیون را غیرمجاز عنوان کرده و پخش محتوای دینی از جمله نمایش چهره شخصیت‌های بزرگ مذهبی را منوط به اخذ مجوز و موافقت وزارت اوقاف دانسته است.

وزیر اطلاعات کویت نیز در پاسخ به این درخواست عنوان کرده که این پرونده درحال پیگیری بوده و عاملان مورد بازجویی و تحقیق قرار گرفته‌اند؛ به گفته این مقام کویتی از این پس محتوای دینی در این کشور عربی با نظارت کمیسیون گفتمان دینی منتشر خواهند شد.

جالب است بخوانید: ۵ پیامبر الهی که آرامگاهشان در ایران است!

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس