ماجراهای سوپرمن سیاه‌پوست سریال می‌شود


ماجراهای سوپرمن سیاه‌پوست سریال می‌شود

تهران- ایرنا- «مایکل بی. جردن» ماجراهای سوپرمنِ سیاه‌پوستِ داستان‌های کمیک را سریال می‌کند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از پایگاه سینمایی کلایدر (Collider)، مایکل بی. جردن، ستاره مشهور هالیوود، پروژه ساخت یک سریال محدود با محوریت ماجراهای سوپرمن سیاه‌پوست را برای اچ.بی.او مکس/HBO Max کلید زده است که روی شخصیت وَل-زاد (Val-Zod) تمرکز خواهد داشت. جردن تهیه کننده این سریال است و به احتمال زیاد نقش اصلی آن را بازی می‌کند.

این پروژه با همکاری شرکت فیلمسازی جردن، اوتلایر سوسایتی (Outlier Society)، ساخته می‌شود و تا به اینجای کار یک نویسنده برای نوشتن فیلمنامه آن به خدمت گرفته شده است.

کاراکتر ول-زاد یک سوپرمن از دنیای کمیک زمین-دو است و یکی از آخرین ساکنان سیاره کریپتون. پدر و مادر وی با حکم دادگاه کریپتون اعدام شدند اما ول زاد موفق شد در آخرین لحظات پیش از نابودی کریپتون از آن فرار کند. در دنیای زمین-دو تری سلون ول-زاد را پیدا کرد و به او سرپناه داد.

این روزها جی. جی. ابرامز نیز مشغول ساخت فیلمی با محوریت سوپرمن سیاهپوست برای استودیو برادران وارنر است. البته شخصیت اصلی‌ این فیلم کَل-اِل/کلارک کِنت است که به عنوان سوپرمن سفیدپوست شناخته می‌شود اما قرار است یک بازیگر سیاه‌پوست نقش آن را بازی کند. پیش‌تر شایعه شده بود مایکل بی. جردن با ابرامز در ساخت این فیلم همکاری خواهد کرد اما این ستاره رنگین پوست چندی پیش هرگونه ارتباط و همکاری با این پروژه سینمایی را تکذیب کرد و حالا دلیل آن را می‌دانیم.

سوپرمن یکی از ابرقهرمان‌های معروف دنیای کتابهای مصور است که توسط جو شوستر (تصویرگر) و جری سیگل (نویسنده) خلق و در ژوئن سال ۱۹۸۳ در اولین شماره کمیک‌های اکشن به مردم معرفی شد. سوپرمن یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های کمیک در بین طرفداران این نوع از داستانهاست. این شخصیت در فهرست سال ۲۰۱۱ آی‌جی‌ان از ۱۰۰ شخصیت کمیک‌بوکی برتر تاریخ، در جایگاه اول قرار گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها