بستری 78 بیمار کرونایی در منطقه کاشان


بستری 78 بیمار کرونایی در منطقه کاشان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: در 24 ساعت گذشته 277 نفر بیمار جدید کرونایی شناسایی شده است که 78 بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شده‌اند.

سید علیرضا مروجی، امروز (یکشنبه-۳ مرداد) در نشست شورای مدیران دانشگاه علوم پزشکی کاشان، اظهار کرد: اطلاع رسانی و فرهنگ سازی رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای عموم مردم توسط همه پرسنل سازمان‌ها به خصوص کادر این دانشگاه یک ضرورت است.

وی تاکید کرد: سویه جدید ویروس کرونا، سرعت انتقال و مرگ و میر بیشتری نسبت به سویه‌های قبلی دارد که با علائمی شبیه سرماخوردگی ظاهر می‌شود، اما در فاصله زمانی کمتر از دو روز کل ریه بیمار را درگیر می‌کند.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: از همه شهروندان درخواست داریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، شستن دست‌ها و خودداری از برگزاری دور همی‌ها سلامت خود را حفظ کنند.

مروجی با اعلام وضعیت بحران در زمینه بروز بیماری کووید ۱۹ با سوش جدید در منطقه کاشان و تکمیل ظرفیت بیمارستان شهید بهشتی، گفت: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی در اعمال محدودیت‌ها و عمل به پروتکل‌های بهداشتی، شاهد توقف روند رو به رشد بیماری در منطقه باشیم.

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷۷ نفر بیمار جدید کرونایی شناسایی شده است که ۷۸ بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شده‌اند که جوان‌ترین آن‌ها ۱۲ سال دارد.

مهدی دلاوری اظهار کرد: در مجموع ۵۵۵ بیمار حاد تنفسی در مراکز درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری هستند که ۴۱ نفر از آن‌ها به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شدند و شش نفر از آن‌ها فوت کرده‌اند که جوان‌ترین آنها ۲۶ سال داشت.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۸ هزار و ۲۲۹ نفر از شهروندان منطقه کاشان مبتلا شده‌اند و در حال حاضر یک هزار و ۵۹۸ نفر نیز به صورت بستری موقت در بخش ریفرال کرونا پذیرش شده‌اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج