برای کودکان و نوجوانان خوزستان


برای کودکان و نوجوانان خوزستان

شورای کتاب کودک در نامه‌ای به کودکان و نوجوانان خوزستان نوشت: روایت شما کودکان و نوجوانان امروز نیز چون روایت کودکان دیروز خوزستان گفته خواهد شد، به هزار داستان.

به گزارش ایسنا، در متن نامه شورای کتاب کودک که در پی مشکلات ناشی از کم‌آبی و خشک شدن تالاب‌ها در استان خوزستان و درگیر شدن خانواده‌ها و بچه‌ها با این بحران نوشته شده آمده است:

«گزافه نخواهد بود اگر گفته شود که ایران و ایرانی مدیون خوزستان است. اقلیمی که ساکنانش هر آن‌چه داشته‌اند نثار هم‌وطنان‌شان کرده‌اند. از این‌رو هربار که زخمی بر چهره سوخته از مهرِ خوزستان نشسته، گرد غم نیز بر رخسار ایران پاشیده شده است. این بار موضوع «آب» است و نبودنش در خوزستان و هر کسی به نوعی در پی ادای دین.

درست به مصداق سخن شاعر که «هر کس نقش خویش می‌بیند در آب» ما اهالی شورای کتاب کودک نیز نقش خویش می‌بینیم در «آب» که چیزی نیست جز دوستی شما و کتاب. دستان‌مان گرچه توان‌گره گشایی ندارد، اما قلب‌مان توان همدلی با شما کودکان و نوجوانان امروز خوزستان را دارد. همچنان که سال‌ها در کنار کودکان دیروز خوزستان بودیم و گوش سپردیم به روایت آن‌ها در ادبیات و فرهنگ کودکی و خواندیم داستان‌شان را و با شنیده‌ها و خوانده‌های‌مان زندگی کردیم: از «باشو» که امروز دیگر غریبه نیست گرفته تا «یدو»، خویشاوند دیرینه و نورسیده امروز. از سلحشوری «خلو» در انقلاب گرفته تا غصه‌های «زال» و مصائب «هستی» در جنگ هشت‌ساله و…

روایت شما کودکان و نوجوانان امروز نیز چون روایت کودکان دیروز خوزستان گفته خواهد شد، به هزار داستان. سقف‌های آرزو و خیال و پروازتان را بالا بگیرید و بخوانید روایت پدران و مادران‌تان را که پایان خوش داستان و آینده روشن خوزستان در دستان کودکان و نوجوانان کتاب‌خوانش خواهد بود.

شورای کتاب کودک

سوم مرداد ۱۴۰۰»

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری