در سفر نوبخت به استان زنجان چه گذشت؟


در سفر نوبخت به استان زنجان چه گذشت؟

استاندار زنجان در رابطه با مصوبات سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان توضیح داد.

فتح‌الله حقیقی صبح امروز (۳ مردادماه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با اشاره به سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و مصوبات این سفر، اظهار کرد: دکتر نوبخت ۱۰ ماه گذشته در سفری به استان مصوباتی داشت که در سفر هفته گذشته این مصوبات پیگیری شده و مصوبات و اعتبارات جدیدی تخصیص یافت.

وی افزود: در راستای برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان، پروژه مسکن محرومان استان در قالب ۳۵۳۵ شهید مصوب شد که ۲۰۰۰ واحد آن از محل اعتبارات پروژه و ۱۵۳۵ واحد آن از محل اعتبارات مقاوم‌سازی روستایی تامین و به طور صددرصد تکمیل و هفته گذشته افتتاح شد؛ دلیل موفقیت این طرح نیز استفاده از مشارکت مستقیم مردم بود.

این مسئول در رابطه با دیگر مصوبه سفر رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت به استان، ادامه داد: بازدیدی از سه‌راهی سلطانیه، قیدار و همدان انجام شد. ۴ قطعه از این پروژه در حال انجام بوده و قطعه پنجم که در دشت واقع شده و کار کمتری داشت، به دلیل منابع مالی معطل مانده بود که ۲۵۰ میلیارد تومان از ماده ۵۶ به عنوان فاینانس داخلی تامین شد که تکمیل این مسیر کمک زیادی در جذب ترافیک استان دارد.

نماینده عالی دولت از اخذ منبع مالی دوباره‌ای برای پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان- قزوین خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان و امسال ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه جذب شد و ارزش کاری که تاکنون در این پروژه انجام شده بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان است که رشد عمده آن در ۱۰ ماه گذشته اتفاق افتاده است. ۱۰۶ کیلومتر از مسیر آماده و ریل‌گذاری شده و مابقی نیز با تزریق انجام می‌شود.

حقیقی یادآور شد: در رابطه با ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان گزارشی ارائه شده و امید است که به واسطه تکمیل ورزشگاه، مجوز تیم فوتبال لیگ دسته ۲ برای استان دریافت شود. همچنین ۷ میلیارد تومان برای مرکز جراحی‌های محدود خرمدره، ۵ میلیارد تومان بودجه مجدد به طرح سبزه‌میدان، ۵ میلیارد تومان برای مسیر مواصلاتی طارم سفلی، ۲ میلیارد تومان به کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان تخصیص یافت و دستور ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی ابلاغ دریافت کرد.

وی در رابطه با کارگروه فرش، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود فعالیت کارگروه فرش آغاز شود و اثرات آن در زندگی مردم نمود داشته باشد و در جلسات بعد در رابطه با فعالیت آن در جلسات شورای برنامه‌ریزی گزارش داده شود. همچنین انتظار می‌رود که برش مدیریتی از آمایش سرزمینی، سند منظومه روستایی و سند توسعه روستایی برای تصمیم‌گیری مدیران از جانب سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ارائه شود.

استاندار زنجان با اشاره به مصوبه هیئت‌ وزیران در رابطه با تخصیص بودجه برای خرید تجهیزات پنل‌های خورشیدی، خواستار بررسی این مصوبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی آتی استان شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟