100 میلیارد ریال برای ایجاد کمربند حفاظتی آذربایجان‌غربی اختصاص یافت


100 میلیارد ریال برای ایجاد کمربند حفاظتی آذربایجان‌غربی اختصاص یافت

مهاباد- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: 100 میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد کمربند حفاظتی بین اراضی زراعی و ملی این استان اختصاص یافته است.

هادی قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حفظ منابع طبیعی و محیط زیست یکی از شعارهای اصلی دولت تدبیر و امید است و در این ارتباط سال گذشته ۱۸.۵ کیلومتر کمربند حفاظتی بین اراضی زراعی و ملی این استان ایجاد شد که سهم شهرستان مهاباد از این میزان ۶ کیلومتر بود.

وی ادامه داد: ایجاد کمربند حفاظتی در عرصه های ملی مطابق با نقشه های اجرایی منابع طبیعی مقررات ماده ۵۶ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و کاداستر اراضی ملی بوده که در راستای ممیزی کردن اراضی ملی از اراضی قانونی اشخاص انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: سال گذشته ۷۲ دستگاه آبگرمکن خورشیدی از محل صندوق توسعه ملی خریداری و با هدف کاهش قطع درختان در بین روستانشینان و مناطق جنگلی استان توزیع شده است.

وی اضافه کرد: انرژی خورشیدی، منبع بیکران، قابل دسترس، رایگان و تجدیدپذیری است که استفاده از آن به میزان قابل توجهی از وابستگی به منابع تجدیدناپذیر انرژی می کاهد و در حفاظت از جنگل ها و درختان، محیط زیست، ذخیره منابع انرژی و صرفه اقتصادی بسیار موثر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار عرصه ملی دارد که از این میزان ۱۰۱ هزار هکتار جنگل و بقیه مرتع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !