قادری: جهاددانشگاهی ظرفیت کاستن از مشکلات کشور را دارد


قادری: جهاددانشگاهی ظرفیت کاستن از مشکلات کشور را دارد

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند در برخی حوزه‌ها که یافته‌های علمی آن وجود دارد اما هنوز تجاری سازی نشده ورود کند و با استفاده از ظرفیت‌های فنی و تکنولوژی مشکلات کشور را کم کند.

جعفر قادری در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک چهل و یکمین سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی، بیان کرد: جهاددانشگاهی یکی از نهادهای برآمده از انقلاب و مولود انقلاب است که در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، فنی و اقتصادی منشأ خیرات و برکات زیادی برای نظام و انقلاب بوده است.

او افزود: این نهاد انقلابی طی چهار دهه فعالیت تلاش کرده که در حوزه‌هایی که ورود نشده یا خلایی وجود دارد، ورود کند و کارهای خوبی هم در زمینه پر کردن شکاف‌ها و خلاهای فنی و تکنولوژی و پاسخگویی به نیازهای جامعه داشته است و در سطح استان فارس نیز اقدامات خوبی انجام شده که جای تقدیر دارد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جهاددانشگاهی با دو ویژگی غیردولتی و عمومی بودن سرمایه‌های آن، این امکان و فرصت برایش فراهم شده تا از ظرفیت متخصصین، نیروهای فنی، مومن و دلسوز برای پر کردن خلاهای فنی و تکنولوژی کشور استفاده کند.

به گفته قادری، جهاددانشگاهی در برخی از حوزه‌هایی که هنوز فاصله فنی و دانشی با کشورهای پیشرفته داریم می‌تواند ورود و کمک کند تا این فاصله کم شود.

او تصریح کرد: اگرچه جهاددانشگاهی نیروهای خوبی در اختیار دارد اما می‌تواند از ظرفیت نیروهای بیرون از مجموعه خود در زمینه پژوهشی، انتقال یافته‌های علمی، فرهنگی، آموزشی، تجاری سازی یافته‌های علمی، ارتقای کارآفرینی و استقرار اقتصاد دانش بنیان استفاده و کارهای بزرگی را انجام دهد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورود جهاددانشگاهی به بسیاری از حوزه‌ها موفق بوده است، گفت: متاسفانه ارتباط زیادی بین ما و جهاددانشگاهی وجود نداشته و عدم برنامه ریزی‌ها موحب شده تا چندان تعاملی وجود نداشته باشد اما امید است فرصتی فراهم شود که تعامل و ارتباط بیشتری برقرار و بتوانیم از ظرفیت این مجموعه استفاده کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی